עלון קיבוץ גן שמואל

גיליון 102 | 30.08.2024


בואו של הסתיו עם פריחת החצב

משולחן המזכירים | איריס ועילם


חברות וחברים שלום,


שבוע הקהילה הראשון מאחורינו (שבוע מעברים במיתוגו החדש) והוא עבר בהצלחה גדולה.

פעילויות איכותיות סיפקו קרקע נפלאה למפגשים חברתיים והפוגה עבור ההורים. אירוע השיא התקיים אתמול בערב כאשר הדשא המרכזי התמלא באוהלים ובילדים צוהלים ונרגשים.

תודה גדולה גדולה לגלי אורן ומתן קופרשטיין על המיתוג החדש, האנרגיות, היצירתיות והרוח הקהילתית ותודה לכל המתנדבים והעוזרים שבלעדיהם כל זה לא היה קורה!

ובהמשך ישיר לסיומו של שבוע הקהילה - ביום ראשון תיפתח שנת הלימודים ועימה שנת הפעילות במערכת החינוך שלנו.

אנחנו רוצים לאחל לכולם: ילדים, הורים, צוותי חינוך והנהלה - שתהיה שנת פעילות פורייה ומוצלחת, שנה של צמיחה והתפתחות המלווה בהרבה חוויות חדשות.

אנו מאחלים לכולנו שנת שגרה ויציבות, שהמלחמה תסתיים בכל החזיתות, שהחטופים בגיהינום של עזה יחזרו הביתה וגם השפיות של כולנו.

שבת שלום לכולם,

איריס ועילם

0

יש להתחבר כדי להגיב

הנהלת המגזר הצרכני | רכז שירותים


בישיבת הנהמ"צ שהתקיימה ביום א' ה-25.08.24 עלו לדיון הנושאים הבאים:

  1. ברכות ועדכון לגביי לוח זמנים החלפת רכז שירותים.
  2. עדכון צח"י – בעקבות מכת מנע בבוקר יום ראשון ה-25.8.2024.
  3. המלצת צוות איתור – רכזת בריאות ורווחה סיגל שיינקמן.
  4. סיכום חציון ראשון 2024.
  5. החלטות בנושא תקציבי היופי.
0
לסיכום הישיבה >

יש להתחבר כדי להגיב

מהנעשה בחינוך | זהר בן-שימול


לקראת שנת הלימודים הקרבה


שנה חדשה בפתח, ומי ייתן שתהיה זו שנה טובה הרבה יותר מקודמתה!

נכנסתי לתפקיד ניהול החינוך לפני חודשיים וחצי, ובמהלך הקיץ הכרתי את הצוותים ונחשפתי לאתגרים. מצאתי מערכת חזקה, שמעניקה שפע לילדינו בכל הגילאים. מערכת שיש בה שמירה על המסורת של החינוך הקיבוצי, לצד חידושים ושינויים נדרשים.

אני מודה מאוד לכל אנשי החינוך בעבר ובהווה, שלקחו ולוקחים חלק בחינוך, ושמחה על ההזדמנות להצטרף.


ילדים זה שמחה.


בשנת תשפ"ה יתחנכו במערכת החינוך שלנו 328 ילדות וילדים.

בגיל הרך 114, בחברת הילדים 109 ובנעורים 105.

את מערכת הגיל הרך, שישה בתי ילדים – גנונים וגנים, מנהלת, זו השנה הרביעית, זוהר רז מקיבוץ עין כרמל.

את מערכת החינוך החברתי קהילתי (א' – יב') מנהלת יונת דומב ולצידה שובל רז (רכזת הנעורים).

בתוך בתי הילדים שלנו משולבים, גם בשנת הלימודים הזאת, 24 ילדים של משפחות שהתפנו בעיקר מצפון הארץ. חלק מהילדים כבר מכירים אותנו וחלק הם חדשים. בשל העובדה שהמפגשים הצעירים מלאים עד אפס מקום, פתחנו עבור ילדי מפונים מכיתות א' – ג' מפגשון, שאליו הם יגיעו מדי יום בשובם מבית הספר, והוא יהווה עבורם מסגרת חינוכית עד השעה 16:00. אנחנו מאחלים לילדים ולהורים המתארחים קליטה נעימה וקלה ככל האפשר.


ייעוץ וטיפול, חוגים, שיעורי עזרה לימודית


גם בשנה הזאת נשלח להורים מידע מעודכן על מערך החוגים, הן חוגי בית והן חוגי חוץ, על כל הנהלים הקשורים בייעוץ וטיפול, וכן נהלים הקשורים במתן עזרה לימודית לתלמידי בתי הספר היסודיים והתיכונים.

ולסיכום – למרות כל מה שמתחולל מסביב, הצלחנו, בעזרת צוות מסור מאין כמוהו של אנשי חינוך ומדריכים, לקיים פעילויות קיץ מגוונות וחינוכיות, רבות מהן מתוצרת עצמית, לילדי החברה והנעורים.

תודה לכולם על ההשקעה והעבודה המאומצת.

והלוואי שיחזרו ה חטופות והחטופים, ושתהיה לכולם שנה טובה.

זהר בן שימול

0

יש להתחבר כדי להגיב

מהנעשה בחינוך החברתי | יונת דומב

< דפדפו ימינה ושמאלה בגלריה >

ניתן להגדיל את התצוגה בתנועת צביטה נפתחת


שלום לכולן ולכולם


אחרי חודשיים של חופש גדול, עמוסים בפעילות בתוך הבית ובחוץ, אני שמחה לסכם שהחופש עבר בצורה טובה.

הילדים נהנו מפעילויות איכותיות ועברו תהליכים משמעותיים.

בחברת הילדים- יצאנו לים, לטיולים, וקפצנו באיי ג'אמפ. ראינו סרטים, בישלנו ואכלנו, עשינו פעילויות יצירה ופעילויות ספורט מגוונות.

ילדי קבוצת 'קוקוס' הכינו 'מרוץ לקיבוץ' איכותי ומוצלח לילדי כיתות ד'-ה'. נהנו מאוד מה'נווה קיץ', היה מרגש לראות את הילדים משתפים פעולה, מתנסים בבניה צופית, מעודדים ועוזרים אחד לשני. כל הכבוד למדריכים והצוות הטכני מהנעורים שבאמת עשו עבודה נהדרת למרות שזה לא היה פשוט.

ולסיום, ערכנו טקס עליה לכיתה א' לקבוצת "אופק". נאחל להם המון הצלחה בדרך החדש!

0

יש להתחבר כדי להגיב

מהנעשה בנעורים | יונת דומב

< דפדפו ימינה ושמאלה בגלריה >

ניתן להגדיל את התצוגה בתנועת צביטה נפתחת


אחרי חודשיים של חופש גדול, עמוסים בפעילות בתוך הבית ובחוץ, אני שמחה לסכם שהחופש עבר בצורה טובה.

הילדים נהנו מפעילויות איכותיות ועברו תהליכים משמעותיים.

התחלנו את החופש בטיול לצפון, עשינו קייקים בירדן ונהנו מזמן איכות יחד. נפרדנו מקבוצת 'מנטה 'רגע לפני הטיול הקבוצתי שלהם בבולגריה. אירחנו מספר קבוצות מקיבוצים ברחבי הארץ ובעיקר קיבוצים מפונים. ועדת ספורט ארגנה טורניר כדורגל לכל המוסד, וכל קבוצה יצאה לטיול אינטימי יחד עם המדריכים. קבוצת אגם יצאו לסמינר מעברים, חתמו יחד עם ההורים על האמנה של הנעורים ועלו באופן חגיגי לישון בבית המשותף, נאחל להם שנתיים משמעותיות. השיא היה שבוע הבראה של קבוצת 'סיגלון', כל הכבוד לסיגלון על עבודה של חודשים, על שבוע מלא עשייה ושמחה בלב. כל הכבוד לכל הצוותים החינוכיים, על חודשים אינטנסיביים מלאים בחינוך ואהבה לילדים שלנו, אני גאה בכם מאוד.
0

יש להתחבר כדי להגיב

החממה למוזיקה | רינת לומסטרה


אני משתפת בתעודת ההוקרה הזאת שקיבלנו, וחשוב לי לספר שהיא כולה הערכה לענת אלון שלנו, המורה לחליליות וחליל צד.

ענת מורה בחסד אשר יוצרת קשר מיוחד עם כל תלמיד ותלמידה, יודעת לשלב בין ההוראה והחוויה בצורה מושלמת. גם לילדים עם לקויות, אבל בעצם, לכולם. כי הרי בנינו, כל אחד הוא מיוחד..

וכמו ענת, יש אצלנו עוד מורים מיוחדים ומופלאים נוספים שיודעים לקבל כל אחד ולתת את כל הלב והידע שלהם.

אז בואו, כי מגיע לכם גם מכל הטוב הזה.

🎶

רינת

0
החממה למוזיקה בפייסבוק >

יש להתחבר כדי להגיב

הגלריה לאמנות | אורית קוליקובסקי

ניתן להגדיל את התצוגה בתנועת צביטה נפתחת


מוזמנים לתערוכה חדשה בגלריה לאמנות:

בציר 83

ישראל רבינוביץ’


מוזמנים לשיח גלריה ביום שבת .14.09 בשעה 11:30


מוזמנים ומוזמנות באהבה

אורית


ביום שבת לפני שבועיים, נפגשנו להרצאתו של פרופ’ אריה שלו שהציג תערוכת צילום ‘מבט שני’ בגלריה בנושא תסמונות פוסט טראומתיות -סקירה ומשמעויות. שלו הוא אחד הפסיכיאטריים המובילים בעולם בנושא פוסט טראומה, ולפניכם סיכום ההרצאה שהתקיימה.

* שימו לב כי בהמשך הכתוב ישנם תיאורים של מצבים שעלולים להיות קשים.

לקריאת סיכום השיחה לחצו ‘עוד’.

עוד

הרצאה של פרופ' אריה שלו בגלריה על פוסט טראומה


יש דיבור שכולנו בטראומה, שכולנו פוסט טראומתיים. בעצם על מה מדברים כשאומרים טראומה ופוסט טראומתיים?

חשוב להגדיר את זה, כי אחרת הכותרות מבלבלות נורא, יוצרות תחושה שהכל בעייתי. אני אנסה להבהיר את הדברים האלה, וגם אתן כמה רעיונות איך להתנהג עם עצמנו ,וגם עם חברים שחס וחלילה יש להם בעיות יותר קשות של פוסט טראומה.


הפרעה פוסט טראומתית- מהי?


איך זה נראה במישור האישי ובמישור הקבוצתי מה כל אחד יכול לעשות לעצמו, לילדיו ולאנשים אשר סביבו, ולמה זה כל כך חשוב ,ואולי אפילו לא פחות חשוב מטיפולים אצל פסיכולוגים, ואולי זה אפילו יותר חשוב.

אנסה להסביר: טראומה מה זה? איזה סימפטומים יש לאנשים פוסט טראומתיים? ועל התהליכים – למה זה נוצר?

כבר אומר - בין הטראומות הנוראות שאנחנו נחשפים אליהם, בין 10% ל-20% לוקים בפוסט טראומה ו-80% מחלימים. כלומר, רוב האנשים (עם טיפול, או בלי) מחלימים. 21% מניצולי שואה הם פוסט טראומתיים, זאת אומרת שהרוב יוצאים מזה, אבל למה אנשים מסוימים נשארים בחוויה הפוסט טראומתית? ומה אנחנו יכולים לעשות כדי למנוע ולעזור?

מראש אני רוצה להוריד את סף הבהלה, זה לא משהו שקורה לכולם, ואני  רוצה להפריד בין תגובה פתולוגית- מחלתית שדורשת טיפול קליני ובין תגובות שלא  מצריכות עזרה.


ההפרעה הפוסט טראומתית - ptst


היום בארץ יש הרבה  תגובות לטראומה – תגובות לאבדן, לאבל, לנטישה, הגליה ממקום למקום.

על התגובה הפוסט טראומתית אנחנו יודעים הכי הרבה, כי היא נחקרה. אני רוצה להגדיר מהי הפרעה פוסט טראומתית שכולנו שומעים עליה: התמשכות תגובות מצוקה קשות ומגבילות למרות חזרה לשגרה. רוב מה שאנחנו יודעים על פוסט טראומה, זה מאנשים שהיו בטראומה, אך אח"כ לא יכלו לחזור לשגרה, למרות שניתן לעשות זאת (כי הטראומה עברה) למשל אנשים שהיו במלחמה, המלחמה נגמרה אבל אח"כ אינם יכולים לחזור לשגרה.

ואנו שואלים את עצמנו למה אנשים לא מסתגלים מחדש לסביבה הבטוחה?  למה הם חוששים? זוהי השאלה המרכזית. למה כל אמבולנס שעובר ברחוב מכניס אותם לחרדות, וכשאמרתי שזו התמשכות תגובה לטראומה למרות היעדר של מצוקה חיצונית לא אמרתי את הכל: יש אנשים שממשיכות אצלם התגובות- יש להם חלומות בלהה בלילה או יום השנה לאיזה אירוע מציף בזיכרונות  או גיוס של הילד וכו'.

כדי שתהיה אבחנה של פוסט טראומה – החזרה של החוויה הפוסט טראומתית צריכה להיות ללא הפוגה.

הבן אדם חי בצל חווית הטראומה בכל רגע מחייו.

האדם כל הזמן בתוך המצב הטראומתי, למרות שהמצב חלף מזמן ,וכחוויית חיים מרכזית.

חבר שלי הגדיר זאת: החור השחור של הטראומה ששואב אליו את כל חוויות הגוף והנפש.

התמשכות מרכזית ללא הפוגה. אז השאלה בעצם היא: למה זה מתמשך? וממה זה התחיל?

מהם הפרמטרים שהופכים אירוע לאירוע טראומתי?

אספר סיפור מהספרות שהתחיל את העניין בפוסט טראומה: היה שיטפון אדיר בארה"ב וסכר קרס, בתים נשטפו ותוך דקות ספורות הכל הפך לאסון. המֵספר מתאר שני אנשים ששחו אל החוף, הם הצליחו להגיע אל החוף והנה הם יושבים על סלע ונושמים לרווחה – האירוע עבר מבחינתם, ואז מול עיניהם עובר שריד של בית ושני אנשים יושבים על הגג וצועקים 'הצילו', ופתאום - כל העולם מתמוטט.


מה הופך אירוע לאירוע דחק? ומה עושה אותו יותר טראומתי?


  1. הדבר הכי פשוט זה כשיש איום על החיים שלך. מה שמעניין בדבר הזה, שהאיום לא חייב להיות עליך ,אלא על מישהו שלידך, שבסביבתך, ואז אנחנו מפסיקים לראות את הגבולות שלנו כיחידים. אחד הדרכים לשבור אנשים בעינויים, זה לענות מישהו לידם, ולומר זה בגללך.
  2. האיום הזה הוא אינטנסיבי, לרבים מאיתנו יש כאבים אבל, אם הכאב מלווה אותנו כל הזמן הוא נמצא שם, אי אפשר להתעלם ממנו, הוא ללא מוצא. אדם עבר תאונת דרכים, המכונית שלו התהפכה על הצד והוא כלוא במכונית, הוא מריח ריח של דלק והוא בטוח שכל רגע המכונית תישרף ותתפוצץ, והוא לא יכול לברוח משם, הוא יושב ומחכה.
  3. אירוע של שבי ועינויים- זה בלתי נשלט. פציינטית שלי נחטפה בדרך לשדה תעופה, מי שעשה זאת ,הביא אותה לדירה שלו כלא אותה, קשר אותה והתחיל להתעלל בה, והיא הייתה משוכנעת שהוא הולך להרוג אותה בסוף. היא עשתה מאמצים רבים לדבר איתו, להגיד לו מילים כדי שלא יהרוג אותה, ובסוף כשהיא יצאה מזה, היא אמרה: אני הצלחתי להישאר בחיים, עשיתי את המאמץ שלטתי על האירוע. סיפור אחר: אסון אוטובוס 405 ב-69. אוטובוס הוטל לואדי, הסתובב שלוש פעמים על צירו. אישה הגיעה עם עיניים בורקות במצב רוח טוב ,היא עפה מהחלון של האוטובוס ויחד איתה היה בן אחותה, והיא החליטה שהיא תציל אותו. חיפשה אותו, מצאה אותו, סחבה אותו החוצה והצילה אותו ואומרת לנו: אני בת ליוצאי שואה, אך ברגעים הכי קשים בחיים שלי, התארגנתי והצלחתי לעשות את מה שהייתי צריכה. אני בסדר, אני אחראית. אדם אחר –ספורטאי שהיה באותו אוטובוס ראה את המחבל מטה את ההגא ושותק, נשאר במקום בלי יכולת לעשות שום דבר, והוא כל הזמן מענה את עצמו: איך זה שאני - אתלט, לא קפצתי קדימה ומנעתי את האירוע הנוראי הזה? העניין הזה של כמה אתה יכול לשלוט, כמה אתה בשליטה משנה מאד כמה האירוע הוא טראומתי בשבילך.
  4. עוד פרמטר של אירוע טראומתי – אירוע בלתי צפוי. חייל שיוצא לקרב, יכול לצפות שתהיינה יריות ומישהו יפגע. חייל שנפצע בלבנון מוטס לבית חולים ביחד עם חברו שנפצע. הבחור השני שנפצע היה הכי בדחן בפלוגה, והוא בוכה וקורא לאמא שלו ומיילל. זה לא צפוי, או אפילו לא נתפס, וזה יכול להוביל לאירוע פוסט טראומתי.
  5. אירוע עם משמעות אישית - זה לא אירוע שאתה יכול להתעלם ממנו. בזמן הכי קשה של אירוע דחק, לפעמים מה שמפעיל אותך זה משהו פנימי, שאתה לא שולט, בו, אם אתה נכנע ,או אתה משותק. היה שוטר שנפצע בפיגוע ,וגרר את עצמו החוצה, והוא אמר שבדרך החוצה ישבה שם מישהי והביטה עליו בעיניים מתחננות, והוא לא הציל אותה. פתאום מין אובדן זהות. חוויות כאלה שלא ידעתי שיש לי חולשה כזאת, יכולות ליצור חוויות פוסט טראומתיות.

לסיכום :אירוע שיש בו –איום/ איום ללא מוצא/ בלתי נשלט/ בלתי צפוי/ ואובדן זהות אישית יכולים לגרום לחוויה פוסט טראומתית.


עכשיו נדבר על איך נראים אנשים שפיתחו הפרעה פוסט טראומתית:


אחרי אירוע טראומתי יש מחשבות חודרניות על האירוע, המחשבות האלה- זיכרונות של האירוע, כשחולה פוסט טראומתי זוכר את האירוע, זה לא בעבר זה כאילו קורה עכשיו, ולכן אי אפשר לדבר על אירועים פוסט טראומתיים כזיכרון, אלא כהתפרצות שקורית עכשיו.

חולה שנחטף ע"י מחבלים, הולך ברחוב ופתאום לפניו עוצרת מונית כדי שנוסע יעלה, וזה בדיוק כמו פתיחת הדלת במכונית שהוא נחטף בה, ואז כל החוויה הטראומתית שהוא חווה, חוזרת אליו. דוגמא נוספת: איש שהיה בלבנון ובית קרס עליו ממכונית תופת, כיום הוא מוכר רוגלך נוסע לעבודה, שומע אמבולנס מרחוק. הוא מספר: אני יודע שהאמבולנס יתקרב, אני לא אהיה כאן, אני אאבד את זה, אז הוא מחנה את האוטו בצד, נכנס למצב חרדה נורא. האבולנס עבר, התרחק, ואז הוא המשיך בדרכו.

כל דבר שמזכיר- יכול להחיות מחדש את הזיכרון.

יש אנשים שלא פותחים חדשות, יש אנשים שטיפלנו בהם אחרי מבצעים בלבנון, אנשים לא פתחו את הארונות עם המדים שלהם, כי מראה המדים מחזיר אותך לתופת. הטבעה של זיכרון מידי נוראי שקורה לי עכשיו- זיכרון רגשי, זה הזיכרון של אנשים פוסט טראומתיים.

הטראומה יכולה להיות גם כשאני נזכר בתוכי. אז אנשים מנסים לדחוק החוצה את הזיכרונות שלהם. ומתי זה קורה? כשאני רוצה לנוח. ופתאום, חוזר הזיכרון הזה, והם כל הזמן רוצים לדחוק את זה. אז תארו לכם איזה מאמץ זה, אם אתה כל הזמן מנסה לשלוט במחשבות שלך, כדי להימנע ממה שיש לך בפנים. אז אתה עייף, יגע, מתפרץ וכועס. ואותי הכי מפחיד זו הבדידות שאנשים כאלה סוגרים את עצמם, כי הם אומרים: אף אחד לא יכול להבין אותי אז למה שאני  אהיה עם אנשים, אצא בחברת אנשים? הבדידות הזו קובעת לאן יתפתחו הדברים.

כל הסימנים שנתתי לכם: מחשבות חודרניות, הימנעות, בדידות - בשבועיים שלושה אחרי אירוע טראומתי זה בסדר.

כל הדברים הנ"ל הם בדרך להחלמה- משדר קריאה לעזרה, אנשים יבואו לעזור לי. אם מישהו מספר את אותו סיפור כל הזמן- זה בסדר, אני הופך את הסיפור למילים ומישהו משוחח איתך.

יש לי סיפור על בחור דתי שנלחם בטנק, והוא בטוח שבלחימה היה בתוך טנק ליד חבר שלו שקרא לו לעזרה והוא לא בא לעזור לו. זה הזיכרון שלו. הוא מאשים את עצמו, והוא בדיכאון. החברים שלו מנסים לעזור לו, החזירו אותו לגדוד ועכשיו הוא מכונאי. הבאנו לו את המפקד שלו, ומפקד הטנק אומר לו: מה אתה מבלבל את המוח, היינו בלחימה, ולא הייתי נותן לך לצאת גם אם היית רוצה, וחוץ מזה, כשאתה בתוך טנק אתה לא יכול לשמוע כלום ממה שקורה בחוץ. הזיכרון שיש לך הוא לא נכון. זה לא מה שהיה. השיחה הזו שמתעוררת- יש לה פטנציאל לריפוי. סיפור נוסף: בלבנון נכנסים למארב. יש יריות בלילה. הקצין חוטף כדור ומדמם. החובש מנסה להכניס אינפוזיה בחושך ולכן לא מצליח. הוא מפספס את המפקד שלו, והוא נהרג. לאחר מכן המח"ט לקח אותם להורים של המפקד שנהרג. האבא של הקצין שנפגע הוא איש רפואת חירום והוא אומר, כמו שהבן שלי נפצע אי אפשר היה להציל אותו גם על שולחן הניתוחים. שוב- התחלת ריפוי.


דברים שאנו יכולים לעשות ולשים לב:


  • בדידות: פוסט טראומתי בודד, יושב בבית וטוחן את הטראומה כל הזמן.
  • הזנחה: ניקיון, אכילה.
  • איבוד עוגן: אנשים מאבדים משמעות ועוגן בחיים. עוגן- יש לי ילד שאני צריך לעשות לו סנדוויצ'ים או עבודה או אוהד קבוצת כדורסל או לשוט על חסקה.
  • יצירת"חורים": רווחים בטוטאליות של הטראומה. וזה כל מה שצריך. רגעים שהם במקומות אחרים.

אם יש לכם חבר, בן משפחה פוסט טראומתי - תיקחו אותו לבילוי. לנסות להפוך את הזיכרון הטראומתי לאחד מהזיכרונות, אולי הכי קשים, אבל מתוך 5,000 זיכרונות אחרים שיש לי.


תודה לפרופ' אריה שלו על ההרצאה המרתקת ולנורית רון על צילום ההרצאה.

תמלול- אורית קוליקובסקי.

0
לדף הפייסבוק של הגלריה >

יש להתחבר כדי להגיב

מועדון יום ב' | הזמנה

ניתן להגדיל את התצוגה בתנועת צביטה נפתחת


ד"ר ארז ברוך

תוספי תזונה וויטמינים.

חשיבות מעקב רפואי מסודר


יום ב' הקרוב (02.09.24)

בשעה 17:30 בבית אורי


גם אם אינכם מגיעים בדרך כלל, זו הזדמנות מצוינת להתחיל..

מוזמנים ומוזמנות!

שבת שלום ולהתראות,

צוות מועדון יום ב' והמתנדבים.ות

0

יש להתחבר כדי להגיב

מהנעשה בבית נחמה | עדכון

< דפדפו ימינה ושמאלה בגלריה >

ניתן להגדיל את התצוגה בתנועת צביטה נפתחת


חברות יקרות וחברים יקרים


בתמונות: סדנת קרמיקה עם מיכל שבולת, הרצאה של נעמי יצהר וחוג קריאת וכתיבת שירה עם ניסים מנחם שנפתח בכמה דקות של תנועה מודרכת.
מצורפת תכנית הפעילות לשבוע הבא.

גם אם אינכם מבאי הבית הקבועים, אנו מזמינות אתכם להצטרף אלינו בכל עת לאתנחתא קלה.

התוכנית אינה מחייבת הגעה לכלל הפעילויות - ניתן לבחור לאלו פעילויות להצטרף.


עותק מודפס של לוח הפעילות החודשי ניתן לקבל אצלנו.


שבת שלום,

צוות בית נחמה

0

יש להתחבר כדי להגיב

אומרים.ות תודה | פינת הפירגון


תודה


תודה ענקית והערכה רבה לאלון מיכאל עובד המוסך, שעזר לי במהירות, ביעילות ובמקצועיות, עם תקלה ברכב. אין כמוך!!

ובהזדמנות זאת, תודה גם למינה רותם, לשקד אהרון ולצוות המוסך בראשותו של מאיר שרף.

כולכם נהדרים!

תודה רבה, מעינת ילין


חברות וחברים - זה המקום לומר תודה או מילה טובה! ניתן לצרף תמונה או סרטון קצר.

הבמה לרשותכם ולרשותכן.

איזה כיף! אני רוצה לפרגן

0

יש להתחבר כדי להגיב

נקודה למחשבה | גלעד קאלך


חידת תרתי משמע


60 דקות שלא שוות כלום

מראות שזמן מוציא קלף חזק מהפה.

כך נקרא השיעור המוקדם ביותר

ובחזרה ממנו ניתן לראות

מכון טיפול ועיסויים

של התעשייה הצבאית.

(3 , 3)


שלחו את התשובה למייל שלנו:
AlonGS@ganshmuel.co.il

בין הפותרים.ות נכונה יוגרל שי צנוע
שיחכה לזוכה בתא הדואר


פתרון החידה הקודמת: קבוצת אופק

השיבה נכונה וזכתה בהגרלה: נתליה גולן

0

יש להתחבר כדי להגיב

השיבוץ הקרוב | שיבוץ ו'

שישי-שבת, 30-31.08.24


השיבוץ הבא | שיבוץ ז'

שישי-שבת, 06-07.09.24

0
לתאריכי השיבוצים | 2024 >

יש להתחבר כדי להגיב

זה הכל להפעם


תודה לכל מי שנתנו יד להוצאת העלון


ככל והדבר אפשרי, העלון מנוסח
באופן המתאים לכל המינים.
במקרים בהם הנוסח איננו כזה,
אנא קבלו זאת בהבנה.


תגובות, שאלות, רעיונות ושאר ירקות
יתקבלו בברכה כאן או במייל:
AlonGS@ganshmuel.co.il

להתראות בעלון הבא,
איילת ייטב

0
לכל העלונים >

יש להתחבר כדי להגיב

דילוג לתוכן