גן בראשית | עינבר קדם אסייג

הקורונה שליוותה אותנו לאורך השנתיים האחרונות לא הקלה על ביצוע והפקת הפרויקט. בכל פעם שהתקדמנו – היא דאגה לעכב אותנו שוב ולעצור את העשייה. ובסוף כל סגר, בהיותנו הורים לילדים קטנים – היה לא פשוט להתגייס מחדש, למצוא פנאי ואנרגיות ולהתחיל מהנקודה בה הפסקנו.

אך לאט לאט, עם המון נחישות וכוח רצון – הצוות האלוף שלנו הצליח להגשים את החזון.

על שרידי בריכת הפעוטות הישנה נבנתה בריכת נוי יפיפיה עם צמחי נוי ופילטר ביולוגי – בעזרתם האדיבה של ליאור גולדשטיין, מיכל סער ושחר גיל שלום, והיא כמובן גם בטיחותית לילדים.

נשתלו בגן צמחים פונדקאים וצמחי צוף מושכי פרפרים מזנים שונים, עם המון מחשבה ותכנון מקדים, בניצוחה של טל הפרפראית הראשית שלנו.

לגן נוספו גם מתקני עץ טבעי מרהיבים ומיוחדים מבולי עץ גדולים שגולפו ונבנו על ידי עמר בן-זאב היצירתי.

גיא, עמית ושחר המוכשרים בנו בידי זהב בית עץ מגניב ביותר, וחידשו את ספסלי העץ הנחבאים בתוך הסוכה הטבעית ומהווים מקום התכנסות, למידה וקיום מפגשים.

את הגן מקשטים בתי הקינון שהכינו הילדים, פעמוני רוח מצינורות מתכת ישנים, נדנדת פעוטות ישנה שהושמשה מחדש ועוד הפתעות קטנות שנוספו ויתווספו עם הזמן. הוצבו בו גם שני ספסלי עץ מיותמים מעשה ידי המסגרייה, באדיבות ריכוז שירותים.

וכך, הגן כשמו, מסמל את ימי בראשית – יש מאין.

המתקנים בו לא עשויים מפלסטיק או מתכת, ולא נרכשים חדשים מהחנות. הצביון שלו נשמר טבעי ונאמן ככל שניתן. על המילה מיחדוש – שמעתם?

הגן משמש לעיתים קרובות את ילדי הגיל הרך בטיולים: לעצירות שתייה, למשחק ולחקר, והגנים הבוגרים מקיימים בו מפגשי למידה. חיות חמודות קופצות לבקר מלבד הפרפרים והציפורים, למשל ארנב קופצני ושובב שהחליט לנשנש את הצמחים.

אני, למרות שפחות מצליחה לקחת חלק פעיל בשנה האחרונה בעשייה, נהנית וגאה מאוד בחבריי, שתורמים כל אחד בדרכו וכפי יכולתו, למטרה כל כך חשובה!

תודה לכם! טל, חווה, גיא, עמית ועמר – על הנאמנות, הדבקות במטרה, ההתגייסות והעבודה הקשה שעשיתם ועושים עבור הקהילה שלנו. ולכל המתנדבים האורחים שנתנו כתף בפרויקט, שהגשים את מטרתו והפך לפרויקט חינוכי וקהילתי מוצלח.

שרק נמשיך ליצור – ולשמור על הסביבה תוך כדי…

עינבר.

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן