דברים שרואים מגן | האזנה נעימה


חברות וחברים יקרים


אנחנו גאים להציג את פרק מספר 13

בפודקאסט המקומי דברים שרואים מגן

ושמחים לבשר שמעתה כל הפרקים

זמינים להאזנה ב-SPOTIFY!


בימים טרופים אלו, אתם.ן מוזמנים ומוזמנות לצאת להפסקת אסקפיזם קלה ולהאזין לתוכן גן-שמואלי מעשיר ומרתק.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

בפרק הראשון דיברנו עם עמירה הגני על אהבה בשחקים: סיפור היכרותה עם שלמה, השירות המשותף בטייסת, חתונה בצל מבצע צבאי, נחיתת חירום עם מטוס קרב ועוד.

בפרק השני שוחחנו עם אורן סקוט, שהיה בין מקימי קרונוס – מפעל הקנאביס שנמצא בכניסה לקיבוץ. שמענו איך נוצר הקשר עם החברה הקנדית (ספויילר: במקרה), על תהליכי קבלת ההחלטות שליוו את הקמת המפעל, על הקשיים, על ההצלחות ומי היה יועץ הסתרים של אורן לאורך הדרך.

בפרק השלישי שמענו אודות הסיבות שהביאו חלק מהחברים להצביע נגד הקמת מפעל הקנאביס, על ‘איך זה עובד בכלל’ ולמה אסור לנו להיכנס פנימה, ובעיקר מה צפוי לנו בעתיד, למעט ריח נעים בזמן הריצה מסביב לקיבוץ.

בפרק הרביעי שמענו מאיציק מזרחי על ילדותו בירושלים של מלחמת השחרור, על הבית הישן בכפר הערבי עיסאוויה, על הצרות שגרמו לו “היסעורים” וכמובן – על הצרות שהוא גרם להם.

בפרק החמישי סופר איך בזמן שכל העולם היה חרד מבאג 2000, אמציה חנני חשש ממה שיקרה לו במשולש ברמודה עת עבר שם כשחצה את האוקיינוס על יאכטה. חלק זה הסתיים בלב ים כששורת תקלות פקדו את הסירה הקטנה, והצוות חסר אונים.

בפרק השישי – חלקו השני בסיפורו של אמציה: היאכטה הקטנה איתה חצה אמציה את האוקיינוס המשיכה ממשולש ברמודה לכיוון האיים האזוריים שבפורטוגל, וזה לא שהצרות בשייט הזה הפסיקו.

בפרק השביעי אורלי ניסן סיפרה לנו איך מתוך חיים של סדר ודיוק היא החלה ליצור אומנות, ואיך ביום בהיר אחד, בלי הכנה מוקדמת, תחביב קטן ושולי הוזמן לתערוכה עולמית באחת הגלריות במילאנו.

בפרק השמיני בילו קומאר סיפר לנו על ילדותו בהודו, על נשר ענקי ומעט רעב ועל החגים בכפר ילדותו בהימלאיה שבצפון הודו. בילו גם גילה לנו איך התחיל הרומן שלו עם הרפטינג ומה אבא שלו חשב על כל העניין.

בפרק התשיעי שמענו את חלקו השני של הסיפור של בילו: מה זה רפטינג באמת, מה קורה מאחורי הקלעים של הספורט הקשוח הזה, ואיך קבוצת ישראלים אחרי צבא גרמו לבילו לעזוב את כל האקשן ולבוא לבקר בקיבוץ נידח, אי שם בהרי פרדס חנה.

בפרק העשירי שוחחנו עם הדס רייז, שבמשך 9 חודשים נשאה ברחמה תינוקת במסע פונדקאות מרתק ומעורר השראה.

בפרק האחד-עשר, הבאנו את חלקו הראשון של הסיפור של רן שחור (מפקד סיירת מטכ”ל לשעבר). סיפור לא צבאי במיוחד אבל עם המון המון אתגרים, קשיים ותהליך הקמה מרתק של תחנת כוח מאנרגיה מתחדשת בצפון הודו.

בפרק השניים-עשר שמענו את חלקו השני של סיפור ההקמה וההתמודדות של רן שחור ושותפו עם הפערים התרבותיים והמנטליים האדירים, בדרכם להרים חברה משגשגת שנמכרה לא מכבר.

בפרק הנוכחי, השלושה-עשר במספר, נפגשנו עם אלן ווקר לדבר על הכל (כמעט). איך נבחר השם אלן? מה זה “דד ניים” ולמה לא נהוג להגיד אותו בקול רם? על החלום לגור בבית צהוב, על משחק ובמה ואיך זה קשור לסבא ולבית-העם.

להאזנה – לחצו


דברים שרואים מגן הוא פרויקט מתפתח!

יש לכן.ם סיפורים מעניינים?

מוזמנים ומוזמנות להציע כיוונים חדשים ומעניינים בטופס הזה.

האזנה נעימה!

צוות דברים שרואים מגן

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן