ד”ש מהגד”ש | שחר הרשקוביץ


עונת החורף תופסת את מקומה וכבר קיבלנו כמויות גשם נאות.

חלקות החיטה קיבלו דשן יסוד ונזרעו כולן.

בנוסף, כבכל שנה ב10 שנים האחרונות, אנחנו מעבדים את החלקות של גד”ש מצר. גם שם הספקנו לזרוע בזמן והחיטה כבר נבטה.


קטיף בצל מלחמה


המלחמה הנוראה השפיעה מאוד על ענפי החקלאות השונים במדינה, המון עובדים זרים ברחו חזרה למדינות שלהם, ונסגרו המעברים מהגדה לכניסת פועלים פלסטינים. לשמחתנו, אצלנו בקיבוץ אף עובד זר לא ברח, אך בגד”ש ובמטע האבוקדו שלנו אנחנו מעסיקים הרבה פועלים פלסטינים. עונת הקטיף החלה בסוף ספטמבר כאשר הקוטפים היו העובדים הזרים שלנו (סטודנטים מהפיליפינים ורואנדה) ובנוסף, כ- 30 פועלים פלסטינים שמגיעים על בסיס יומי וחוזרים לכפרים שלהם “תייסיר” ו”טובאס” שנמצאים ליד ג’נין.

כאמור, מתחילת המלחמה המעברים נסגרו ונשארנו למספר ימים נוספים עד לתחילת הקטיף של הפרדס עם העובדים הזרים שלנו ולאחר מכן התבססנו על מתנדבים.

למעשה, את מרבית הקטיף עד כה ביצענו בעזרת מתנדבים- הראשונים שהגיעו הם חברת Huawei  (של הסלולרי), ובהמשך הרבה מבתי ספר, בעיקר גוונים, גם בית ספר תום מהקיבוץ הגיעו אלינו והנעורים של קיבוץ שמיר, אבל חברה אחת נרתמה בצורה באמת יוצאת דופן, “התעשייה האווירית” יצרו קשר עם סנדרה קציר שהפנתה אותם אלינו ומהיום הראשון שלחו אלינו 2-3 אוטובוסים כל יום של עובדי החברה.

אמנם הם לא קוראים את הדף שלנו אבל חשוב לנו שחברי הקיבוץ ידעו על העזרה הגדולה שקיבלנו מהם ויש לנו הודיה גדולה בלב לתעשיה האווירית ואנחנו מוקירי תודה והערכה בשמנו ובשם כל קיבוץ גן שמואל.

עונת הקטיף קיבלה דחיפה משמעותית גם בימי שישי ושבת, בכל שישי בבוקר המוסדניקים התייצבו לכמה שעות של קטיף ואפילו צירפו אליהם פעם אחת את הנעורים של ניר דוד (תודה גדולה לשובל ולצוות על ההירתמות והעזרה).

ימי שבת היו המיוחדים ביותר, המוני חברי קיבוץ, מבוגרים וילדים, מתגייסים למען הצלחת הקטיף. מרגש ומגבש.

בזכותכם ובזכות שאר המתנדבים הצלחנו לסגור את הפער ולעמוד ביעדי הקטיף של העונה, לא מובן מאליו.

אמנם עוד לא זמן סיכום עונה אבל כבר עכשיו אפשר להגיד שהיבולים טובים והמחירים גם.  

תודה גדולה לכל מי שהגיע ולקראת האביב נעשה הפנינג סיום קטיף ראשון מיני רבים..

סופ”ש נעים,

שחר

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן