החממה ההידרופונית | ליאור גולדשטיין

בתחילת דרכה של החממה גידלתי בה עוד שני סוגים של בזיליקום: בזיליקום לימוני (נקרא גם בזיל יווני) ובזיליקום סגול (שמקורו דווקא בתימן). כיום יש בחממה רק את הבזיל האיטלקי.

הבזיל האיטלקי, כשמו כן הוא, נמצא בשימוש נרחב ביותר במטבח האיטלקי, אך גם מהווה חלק בלתי נפרד מהמטבח הצרפתי. הוא משמש בסלטים, מאפים ופיצות, תבשילים, ובממרח הפסטו הידוע כמובן…

הבזיליקום נחשב צמח קל לגידול, כל עוד שותלים אותו באביב. הוא לא אוהב קור, ובחורף נוטה להשחיר ולהשיר את כל עליו. לכן, בגידול בחממה הוא משגשג וניתן לגדל אותו בכל עונות השנה, אם כי בחורף הוא גדל לאט יותר, עקב ההתקררות העונתית.

בזיליקום הוא צמח שאוהב מים ובגידול בעציצים חשוב לשמור על קרקע לחה עבורו, בטח בעונה החמה, כך שבחממה יש לו מים ולחות בשפע והוא מאוד נהנה וגדל בצורה יפה ומהירה.

מבין עשבי התיבול השונים, הבזיליקום נחשב כצמח שקל להרבות אותו בשיטה של ייחורים ולייצר ממנו שתילים. אתם מוזמנים לערוך את הניסוי הבא (עם הילדים או בלעדיהם):

קחו לכם גבעול של בזיליקום עם לפחות 3 מפרקים (המקומות בהם יוצאים העלים), הורידו את שני המפרקים התחתונים והניחו בכוס מים על השיש כך שהמפרקים ללא עלים יהיו שרויים בנוזל, אך העלים העליונים מחוץ לו.

בתוך מספר ימים תראו שמהמפרקים מתחילים לצאת שורשים לבנים. לאחר שיגדלו לאורך של מספר סנטימטרים, ניתן להעביר את הבזיליקום ולשתול באדמה או בעציץ.

לסרטון הסבר מהרשת ניתן ללחוץ כאן.

הבזיליקום לא אוהב קור באופן כללי. עונות השנה משפיעות על הגידול שלו (ועל הימצאותו בשוק), והרגישות לקור קיימת גם אם זה רק במקרר. בעוד שירקות וירוקים בדרך כלל אוהבים קור של מקרר (4-6 מעלות), הבזיליקום מעדיף יותר טמפרטורות של 12-15 מעלות, כך שאם תשימו אותו במקרר עליו ישחירו במהרה. בקיצור – מפונק.

עדיף להניח אותו על השיש בכוס מים (אם אפשר) ואם כבר במקרר, אז לשים במדף העליון שנחשב ל”חם” ביותר במקרר ולא במגירת הירקות שנמצאת תמיד בתחתית המקרר, לשם הקור יורד באופן טבעי (אין התחייבות מצדי שהוא לא ישחיר גם שם).

מלבד במטבח, הבזיליקום הוא צמח “נחשב” גם ברפואת צמחי מרפא ונעשה בו שימוש רב לטיפול במצבי בריאות מגוונים, כגון: שיפור עיכול – הקלה על עצירות, סיוע במצבי שיעול וליחה, רמות הסוכר בדם, שמירה על בריאות הלב ועוד.


הבזיליקום של החממה ההידרופונית מחכה לכם ולכן במקרר בחדר האוכל ובמערכת ההזמנות של החממה!

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן