החממה ההידרופונית | ליאור גולדשטיין

יש כמה טכניקות בגידול הידרופוני, שאחת מהן היא שיטת גידול בבריכות מים עמוקות הנקראת DWC – Deep Water Culture. זו השיטה שבה עובדת החממה אצלנו: בריכות מים עמוקות (כ-1 מ’), עליהן צפים מגשי קלקר בהם נשתלים הצמחים, כשרק קצות שורשי הצמחים נוגעים במים.

בדרך זו, השורשים הנמצאים כל העת בתוך המים יכולים לאסוף את חומרי ההזנה בצורה מיטבית: כאשר הצמח זקוק להם הם זמינים לו בתמיסה עליה צף הקלקר.

לשיטה זו מספר יתרונות, שהחשובים הם:

  • קצב צימוח מהיר – הצמח משקיע כמעט את כל האנרגיה שלו בצימוח העלים והגבעולים ולא בגידול בית השורשים (כמו באדמה), דבר זה מזרז משמעותית את קצב הגידול של הצמחים ההידרופוניים לעומת אותם צמחים שגדלים באדמה
  • חסכון במים – המים מסתחררים כל העת ולא מחלחלים למי התהום והולכים לאיבוד, כך גם לא מחלחלים למי התהום חומרי ריסוס והדברה שנפוצים בגידול בשטחים פתוחים
  • חסכון בשטח גידול – באדמה שותלים חסות במרווחים של 40 ס”מ בין ראש לראש. בשיטה שלנו המרווח הוא 18-20 ס”מ, כלומר צפיפות גבוהה פי 2, על אותו תא שטח!
  • שליטה על חומרי ההזנה – להבדיל מגידול באדמה, כאן ניתן לנטר בכל רגע נתון את המים בעזרת בדיקות מעבדה, לנתח בדיוק איזה מינרל חסר בתמיסה, ולהוסיף אותו למערכת בכמות המדויקת (ביחס לנפח הידוע של המערכת)

עד כאן על השיטה ההידרופונית, ממש על קצה המזלג…

מקווים שאתם נהנים ונהנות מהירקות והירוקים שלנו, וניפגש בשבוע הבא!

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן