שמרית בראון בצומת כרכור | 15.07

בינואר האחרון הבנתי שאני לא יכולה לשבת בבית כשהמדינה בוערת, ולשמחתי – ישראלים רבים שחיים בחו”ל חשבו כמוני. אנאקספטבל היא מובילה בתנועת המחאה העולמית של ישראלים שחיים בארהב, קנדה, אירופה ואוסטרליה ודואגים לעתיד המדינה. בלמעלה מ50 ערים ברחבי העולם בכל שבוע מארגנים באפס אמצעים כמעט הפגנות תמיכה וסולידריות עם המחאה בישראל.

משמחה רוטמן והמגאפון, לבצלאל סמוטריץ והגרנדמייזר, ושיקלי וגלית דיסטל עד לראש הממשלה נתניהו – כולם יודעים שהם כבר לא יכולים לנסוע לחו״ל ולהתקבל בזרועות פתוחות כל עוד ההפיכה המשטרית על השולחן.

גם בוושינגטון נזכיר השבוע בזמן נאומו ההסטורי של הנשיא הרצוג שאנחנו עומדים על משמר הדמוקרטיה בכל מקום.

המחאה בחו״ל שותפה מלאה במאבק ולא נעצור עד שננצח!

וכפי שאתם רואים – הלחץ עובד – חצי שנה עברה מאז השבעת הממשלה, ונתניהו עדיין לא הוזמן לבקר בוושינגטון. בלי הלחץ של יהודי ארה״ב על הממשל זה לא היה קורה. יש סכנה אמיתית ליחסים בין ארה״ב לישראל. ישראל לא תוכל להיות בת ברית כל עוד היא מתקדמת בצעדי ענק להיות מדינה לא דמוקרטית, עם ההפיכה המשטרית, ועם הדהרה לעבר סיפוח מעבר לקו הירוק. אנחנו לא ניתן לזה לקרות!

בנוסף לפעילות שלי באנאקספטבל, אני גאה לעבוד בשנים האחרונות בקרן החדשה לישראל בסן פרנסיסקו. הקרן היא שותפות יהודית-אמריקאית ישראלית שבמשך למעלה מארבעה עשורים דאגה לטפח ולייצר בישראל חברה אזרחית פעילה ואקטיביסטית. זכיתי להכיר מקרוב קהילה יהודית נפלאה ואוהבת ישראל ואכפתית מאוד לכל מה שקורה כאן. הם כבר כמה שנים טובות עוקבים בדאגה בצמצום המרחב הדמוקרטי בישראל. הם ואנחנו הותקפנו על כך ותוייגנו כעוכרי ישראל על ידי מכונת הרעל שכולנו חשופים אליה היום. ועכשיו הם רואים את הקהל העצום הזה שקם ויוצא כאן לרחובות בשם הערכים עליהם הם נלחמים. הם מצביעים ברגליים ויוצאים להפגין יחד איתנו, הישראלים בכל מקום בעולם בשיתוף פעולה מרגש ומחבר וחוצה קהילות. זאת הזדמנות אדירה של תנועת המחאה לחבור ולייצר שותפות משמעותית.

ובנימה אישית אליכם פה, המפגינות והמפגינים והמארגנות והמארגנים של צומת כרכור המופלאה – אתם שכבר 27 שבועות סופגים בין היתר לא מעט אלימות שוטרים ומכתזיות ומעצרים – אתם גיבורים אמיתיים ואני מצדיעה לכם!

אנחנו צריכים לזכור שהאלימות הזאת היא מנת חלקם של יוצאי אתיופיה, חרדים, ערבים אזרחי ישראל, נכים ופלסטינים בשטחים הכבושים באופן קבוע. לצד קרב הבלימה ההרואי שמתנהל עכשיו, אנחנו יכולים לדמיין איך יראה עתיד טוב יותר לכולנו על האדמה הזאת. לכולם מגיע לחיות כאן בחופש ועם שיוויון זכויות מלא!

אני שולחת לכם מסר עצום של סולידריות ושותפות מישראלים ויהודים ברחבי העולם – אנחנו נלחמים איתכם כתף אל כתף. המחאה הזאת מרגשת וממלאת באופטימיות, אתן ואתם מעוררי השראה ואמיצים, ואנחנו גאים להיות שותפים ולתרום את חלקנו איפה שנוכל, ולא נוותר עד שתהיה כאן דמוקרטיה!

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן