התנדבות בויצ”ו חדרה | תלמה דאונוב


ברצוני לשתף בהתנדבויות בהן אני עוסקת. זו לא הפעם ראשונה שאני משתפת, אך נוכחתי שעדיין יש לא מעט שלא יודעים או זוכרים ועל כן שמחה לשתף שוב.

מזה כ-3 שנים וחצי אני מתנדבת בתוכנית “ראש מורם” בסניף ויצ”ו חדרה, המהווה רשת תמיכה ענפה ומגוונת לאימהות (וילדיהן) שחוו אלימות מצד בן זוגן. רוב הנשים בתוכנית שהו במקלט ולאחריו באו לחיות בחדרה.

כמו כן אני מתנדבת במקלט לנשים מוכות בחדרה, מדריכה כ-6 נשות צוות ובקרוב ימלאו 3 שנים להתנדבותי שם. חשבתי לסיים בקרוב מכיוון שזו מחויבות ענקית ואני רוצה לפנות למשפחתי וביתי ונכדי, וייתכן שאישאר להדריך רק 2 עובדות.

בויצ”ו אנו קבוצה של כ-30 מתנדבות שכל אחת מהן תורמת באופן אחר לתוכנית. אנו נפגשות מדי יום ראשון עם האימהות וילדיהן לפעילות (לחוד או ביחד), והנשים זוכות להרבה תרומות והתנדבויות שונות לטובתן ולטובת הילדים. כמו כן אנו מלוות את הנשים לבתי משפט, בתי חולים, ביטוח לאומי, תיווך מול בי”ס ועוד.

גם הקשר עם הקיבוץ הוא פורה: האימהות וילדיהן בילו כבר בשלושה ימי כיף בקיבוץ, התארחו ובילו עם ילדי הקיבוץ ומדריכיהם. לפני שנתיים למשל, שיפצו אופניים משומשות עבור ילדי התוכנית ולפחות עשרה חברי קיבוץ באו להפעיל את הילדים בתחומים שונים. 

לאחרונה, בשתי הזדמנויות, לקחתי נשים מבוגרות מהקיבוץ שגילו בכך עניין – והכרתי להן את סניף ויצ”ו חדרה. הסניף עשיר מאוד בפעילויות התנדבות, ניתן לבקר ולרכוש לפי הצורך בביגודית שבסניף (חנות יד שניה שקיימת בכל סניף ויצ”ו, ובסניף שלנו הכנסות החנות הולכות לטובת התוכנית “ראש מורם”) וקיים בו חוג סורגות וותיק ונדיב.

שמענו ממנהלת הסניף על כל הפעילויות, ובעקבות ביקורים אלו פנתה אלי פזית הרשקוביץ וביקשה להוציא את צוות בית נחמה וכמה מבאי הבית לביקור שכזה.

כל מי שמעוניין לשמוע יותר או להתנדב – מוזמן לפנות אלי.

שבת שלום,

תלמה דאונוב

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן