ואור גדול עולה מתוך החושך…

בתמונה: אחים על מדים | נתנאל ויוסף מקרם 

ניתן להגדיל את התצוגה בתנועת צביטה נפתחת


מתוך הכאוס והכאב הנורא צמחו בתוכנו יוזמות מרגשות, פרטיות ומערכתיות כאחד, לטובת הציבור המקומי וציבור המפונים והפליטים.

ברצוננו לתת כאן טעימה של חלק מהן כיוון שהן מקור גדול של אור, גאווה וכוח.


בחינוך


צוותי הגיל הרך המשיכו לפעול ולהיות בקשר עם ההורים גם כאשר הגנים היו סגורים והתגייסו למרות קשיים וחששות לפתוח את המערכת במהירות המרבית.

בחינוך החברתי נעשו ועדיין נעשות פעולות רבות של נתינה פנימה והחוצה: ילדי מפגש רימון ניקו את בית החיילים החדש המיועד לאירוח מפונים והכינו סלים מפנקים וחלות למשפחות החיילים. המוסדניקים נסעו לאולגה להפעיל ילדים של מפונים ועשו פעילויות נוספות.

לצד הפעילות המערכתית היתה גם יזמה פרטית מקסימה של ירדן קנמון לפעילות הפגתית להורי הגיל הרך וילדיהם ושל תאי בנדק שהציעה עזרה בשמירה על הילדים לטובת אוורור להורים. והיו כמובן עוד פעילויות ועוד יוזמות רבות…


בתרבות


רכזות התרבות פתחו את בית אורי עם מגוון משחקים והחזירו אותו להיות שוקק חיים. בנוסף, בוצעו הקרנות של סרטים בשבתות בבית העם (כמו פעם…), התקיימה פעילות של קרקס ועוד.

לצד הפעילויות הללו התקיימו יוזמות פרטיות רבות כמו סדנת יצירה עם אורית קוליקובסקי, פעילות שחיה ומשחקים בבריכה עם זאב קוליקובסקי ועוד…


תרומות


בתחום התרומות היינו מאוד פעילים בשבועות שחלפו. המפעל, הקיבוץ והחברים גייסו סכום של 300,000₪ לקיבוצי העוטף. בנוסף לכך, נאספו תרומות רבות של ציוד מחברים שנשלחו דרומה.

גם בתחום הקולינרי היינו מאוד פעילים, ובניצוחה של אופיר קאלך חיילים רבים קיבלו אוכל חם ופינוקים שחברים רבים התגייסו והכינו בביתם. נוסף על כך, זה סוף שבוע שני שאנו דואגים לארוחה חמה ל-30 מפונים הנמצאים בקיבוץ מצר השכן שביקש מאיתנו סיוע.

בשבועיים האחרונים התנועה הקיבוצית בשיתוף גרנות פתחו מרלו”ג (מרכז לוגיסטי) גדול ומרשים בשטחי גרנות (ליד גזר שליט) המרכז תרומות אדירות של ציוד לפליטי הקיבוצים מהעוטף. הקיבוץ תרם 2 משרות לטובת תפעול המרלו”ג ואסף פרלמן וחגית קורן עובדים שם כעת במשרה מלאה. הסיפורים שהם חוזרים משם מרגשים ומאחים במעט את הלב שנשבר ב-7.10.


אירוח


נכון להיום ישנם כ-80 מפונים שמצאו קורת גג בטוחה בתחומי הקיבוץ. חלקם קרובי משפחה ששרדו את התופת, חלקם חברים וחלקם ללא קשרים שהגיעו דרך התנועה הקיבוצית.

אנו שמחים וגאים לארח אותם ולהעניק להם בית חם ומחבק ככל שנדרש. איילת גיל וליאור גולדשטיין מרכזים את הפעילות המבורכת והחשובה הזו יחד עם חגית קורן שמסייעת בניהול הרשימות.

ביום ראשון תגיע אלינו קומונה של 8 ש”שנים מהתנועה הקיבוצית שהייתה פעילה בחדרה ופעילותה נסגרה עקב המלחמה. הם יגורו במגורי הגרעין ויתנדבו במרלו”ג שבגרנות עד שיותר להם לחזור לפעילותם המקורית.

בגן שביט מתגוררים תאילנדים שניצלו מהדרום ומסייעים לנו בפעילות החקלאית שלנו שמגיעה לשיאה בתקופה הקרובה. בשבוע הקרוב עשויה להגיע גם מכינה קדם צבאית ללון בבית החיילים החדש או בנעורים כשביום היא קוטפת רימונים בקיבוץ ברקאי.

האירוח המרגש מכולם הוא קליטתם של שמואל ורחל רם מקיבוץ ניר עוז עם שתי המטפלות הגיבורות שלהם. הם עטופים כאן היטב וההתגייסות של כל מי שרק צריך עבורם מרגשת מאוד. חגית קורן, המקשרת שלהם, וליאור גולדשטיין דאגו יחד לכל צרכיהם ואנו מקבלים אותם אלינו בחיבוק גדול.


זו רק טעימה מכל הפעילויות שנעשו כאן. היריעה קצרה מלהכיל את כולן.

אנו מתנצלים בפני כל מי ששמו לא הוזכר ומביעים הערכה גדולה לכל התורמים, הפעילים והמארחים.

שלא נדע עוד צורך ושלא נתעייף כל עוד הוא קיים,

איריס ועילם

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן