לקראת שיחת הקיבוץ | צוות הספרייה

ואשר לתוכנית ולמה מעבר לחזון אנחנו רואות בה תוכנית רעה שהציבור יתחרט עליה שנים רבות באם תתממש.

התוכנית היא לפרק את ספריית העיון ולהעביר חלק מהספרים ל’קומפקטוס’: ארונות על גלגלים שנמצאים במעבר קטן וצר בחלק השמאלי של הספרייה, ובמקום זה לבנות שם חדר ישיבות ומשרדים.

לטענתם ספריית העיון לא נראית כמו ספריה, ונלקח שם רק ספר אחד לשבוע. למה האמירה הזו שגויה מיסודה? ספריית העיון שימשה במשך שנים ועדיין משמשת סטודנטים בכל המקצועות הנלמדים, ריאליים והומאניים.

כאשר סטודנט מתחיל שנת לימודים, אנחנו מציידות אותו בכל הספרים להם הוא נזקק ומאפשרות לו/לה להחזיק בהם כל זמן שנדרש. בוודאי שאין טעם לבקשו להחליפם פעם בשבוע רק על מנת לספק טבלה סטטיסטית חסרת משמעות. סטודנטים רבים מודים לנו עד היום על העזרה בהשלמת הלימודים בהצלחה.

כמו כן, משמשת ספריית העיון חברים אשר לא קוראים ספרות ומעדיפים ספרי עיון בשלל נושאים. האם יש לנו זכות למנוע זאת מהם?

באשר לאמירה שהספרייה לא נראית כמו ספריית עיון, זה מגוחך מפני שהיא מסודרת ממש לפי הכללים של הספריות בעולם כולו. לפי מספרי עיון של הנושאים השונים ושמות הסופרים. כמובן שניסיון להעביר את הספרים לקומפקטוס הדחוס, אינו מתאים לספריות ולא ישרת את המטרה.

בספריה פועלים היום 3 משרדים, שניים בספריית העיון ואחד בספריית הספרות. משיחותינו עם המשתמשים במשרדים אלה, הם לא סובלים. להיפך, נאמר לי אפילו שזה כייף גדול לעבוד בינות לספרים, ושיתוף הפעולה בינינו לבין המשתמשים האחרים במבנה הוא נפלא.

בנוסף, בכל שנה פונים אלינו עוד ועוד אנשים שצריכים חלל שקט ללמוד בו, מה שלא מתאפשר להם בבית המשפחה. לכל הדורש אנחנו מספקות מפתח ואפשרות להיכנס וללמוד בכל שעה משעות היום. תופעה מבורכת זו תיעלם מן הסתם כאשר ממלאי תפקידים שונים יראו במקום את משרדם הפרטי.

למה לא נוכל להמשיך ולעבוד בספריה? מעבר למה שכבר הוזכר, נוכחנו שהכוונה היא לבנות משרד ממש מול דלת הכניסה לספרייה. במקום יש כיום מעקה עץ עליו מונחים ספרים שנכתבו על ידי חברי גן שמואל, ומיד אחריו נמצא ארון המתנות והחלון הגדול והיחידי שהוא המקור לאור יום ולאוויר בספריה. למותר לציין למה אי אפשר לעבוד במקום שאין בו אור ואוויר לנשימה.

לבסוף, מנסים לשכנע אותנו ואתכם שמה שהכי נחוץ עכשיו בגן שמואל, והמקום בו הכי שווה להשקיע כספי מענק זה חדר ישיבות גדול וחדרי משרדים. גם אם זה נכון, הפתרון האחרון היה צריך להיות מבנה הספרייה. הוצעו להוגי התוכנית רעיונות נוספים שנדחו על הסף, חלקם הגדול, על פי הטענה, מפני שהם רחוקים מהמרכז. כמו כן קיימת הצעה, שלפי עניות דעתנו כדאי לקדם, להשקיע את הכסף בשיפוץ ואיחוד של ספריית המבוגרים עם ספריית הילדים. רעיון שיש בו חזון, אמירה ורצון לקדם ולבנות ולא להרוס את היפה הקיים.

גילה ואסנת

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן