מהנעשה בחינוך | חובב שלח

ניתן להגדיל את התצוגה בתנועת צביטה נפתחת


שלום לכולם ולכולן


בהנחה שלא יהיו שינויים במצב ובהנחיות מרגע כתיבת שורות אלה (יום חמישי בערב) עד יום שישי בבוקר, אנסה לתמצת את המצב ואת ההנחיות להפעלת מערכת חינוך.


מפגשים ונעורים


במועצה נעשים ניסיונות להפעלת בתי הספר, גם אם מדובר על מתכונת מצומצמת, וזה לא פשוט: לא בכל מוסדות הלימוד יש ממ”דים ופיקוד העורף חושש מכל מה שקשור להסעות ילדים במספרים גדולים.

בנוסף, בחלק מבתי הספר משתכנים חיילים, וכמו כן – לא כל המורים והמורות יכולים לחזור לעבודה מלאה.

מצד שני, יש במועצה אישור להפעלת מסגרות בלתי פורמליות.

אצלנו – המפגשים והנעורים פעילים.

עדיין, לא כל המדריכים זמינים, אבל לאט לאט הצוותים מתקרבים למספרים טובים והמדריכים חוזרים. אנחנו נהנים מעזרה איכותית ומבורכת של סטודנטים וצעירים בסטטוסים שונים וזה המקום והזמן להודות לכולם.ן.


בשולי החדשות


היום, יום ה’, הגיעו נציגים מבתי הספר לפגוש את תלמידי המועצה. נכחתי בפגישה אחת עם הנעורים ובסיכום קצר עם אנשי גוונים.

אנשי בית הספר מציינים לטובה את מצב הנוער בגן שמואל בימים אלה. לפיהם ניכר שההורים, הקיבוץ ומערכת החינוך לוקחים בחשבון את הצרכים של הנוער ועושים עבודה טובה מאוד.


הגיל הרך


עד לרגע כתיבת שורות אלה, למועצה האזורית מנשה אין אישור להפעיל את מסגרות הגיל הרך. מכאן והלאה, הגיל הרך עובד תחת שני מתווים שונים:

1. גני משרד החינוך, שיבולים ופרפר: מותר לקיים מסגרות חינוך (כולל גננות, צוותים וללא הורים) באחד משני תנאים: יש בגן ממ”ד תקני ומאושר / הפעילות תתקיים במקלט תקני ומאושר.

2. גנונים צעירים ובתי תינוקות: מותר לקיים מסגרות חינוך (כולל גננות, צוותים וללא הורים) רק במקרה שיש ממ”ד תקני ומאושר במבנה הגנון. מותר לקיים פעילות קהילתית המותנית בנוכחות הורים, בהשתתפות הצוותים ובקרבת מקלטים.

אז מה אצלנו?

כמו בשאר הישובים באזור (שאין להם ממ”דים בגנים), לא ניתן תחת ההנחיות הנוכחיות לחזור לשגרה.

אפשר לנסות לעשות צעדים לקראת חזרה לשגרה, אפשר לקדם ולתרגל חזרה לשגרה, אפשר לקיים פעילות שתיתן לילדים ולהורים הפוגה, אבל כאמור – נכון לכתיבת שורות אלו, לא ניתן לחזור לשגרה.

בפני הצוותים, ההורים והילדים עומדים מספר אתגרים:

  1. המלחמה תפסה את הגנים ממש בתחילת שנת הלימודים ולמעשה, כאשר הילדים יגיעו עכשיו למסגרות, אנחנו חוזרים למצב של קליטה חדשה במבנים ומסגרות לא מוכרים ולא מותאמים.
  2. לא כל הילדים, ההורים ונשות הצוות נמצאים במצב של פעילות בגן באופן כללי, ובטח לא כגן שפועל במקלט או בחצר הגנון עם הורים.
  3. לא כל הצוותים יכולים לחזור לעבודה מלאה. חלק מהעובדות מתמודדות עם קשיים שלא קשורים אלינו והן לא יחזרו מייד לעבודה.

לאור האתגרים שהזכרתי ואלה שלא, אנחנו מתחילים לפעול כל יום למספר שעות מצומצם במטרה להוסיף שעות על פי קצב ההתקדמות בכל גן.

שעות הפעילות ופרטים נוספים יפורסמו ב’מקומי’ ובקבוצות ההורים.

מוזמנים.ות לפנות אלינו בכל דבר ועניין ואנחנו נשמח להועיל בכל דרך אפשרית.

סוף שבוע רגוע ולהתראות,

חובב

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן