מהנעשה בחינוך | חובב שלח

בשנים האחרונות השומר הצעיר מפנה יותר ויותר משאבים לכיוון הערים הגדולות והפריפריה ופחות לקיבוצים, מצב שללא ספק השפיע לרעה על פעילות התנועה בגן שמואל. קן קיבוצי פעיל ומצליח תלוי גם במה שהתנועה מביאה לקיבוץ וגם בכוחות מקומיים והמחויבות של הקיבוץ לנושא. בשנתיים האחרונות מערכת החינוך מחויבת להצלחת השומר הצעיר בגן שמואל ועושה מאמצים רבים בנושא. כאמור, צריך שניים לטנגו והתחושה שלנו בשנתיים האחרונות הייתה שאין עם מי לרקוד והקשיים (לצד הצלחות קטנות) היו רבים ומשמעותיים.

לקראת תשפ”ג נכנסנו לדיונים עם התנועה לגבי עתידה בגן שמואל כאשר האפשרות שתשפ”ג תתחיל אצלנו בלי השוה”צ ושאנחנו נבחן אפשרויות אחרות היו על שולחן הדיונים. לשמחתנו גם המועצה האזורית מנשה פעילה מאוד בתחום תנועות הנוער, והייתה שותפה לדיונים ועוזרת לנו בנושא זה.

חלק מהמחסור שיש לתנועה בצעירים בשנת שירות נובע מחוסר תשומת הלב שלה לקיבוצים שמשם בדרך כלל הגיעו רוב הצעירים לשנת שרות. מהדיונים שהיו לנו עם נציגי התנועה ניראה שהם הבינו את הבעיה ופועלים לשינוי באופן כללי. ספציפית לגבי קן גן שמואל – הבקשה שלנו מהשומר הצעיר הייתה להציב אצלנו רכז קן מקצועי מתוך התנועה ושהנוכחות של התנועה אצלנו תהיה משמעותית ורציפה. נציגי התנועה בהחלט הבינו את הסיטואציה אצלנו, את הדחיפות ואת ההשלכות מבחינת גן שמואל והבטיחו לתת לנו עדיפות בנושא כוח אדם, לשים עלינו דגש ומחויבות.

לאור כל זאת התברכנו בהבטחות, אבל בעיקר זכינו בשחר שיהיה רכז הקן אצלנו בחודשים הקרובים. שחר, שועל קרבות וותיק בתנועה, עשה כמה וכמה תפקידים במסגרת התנועה, מכיר את תפקיד רכז קן על בוריו ואנחנו בטוחים שהוא האיש הנכון במקום ובזמן הנכונים. לצערנו, שחר לא יהיה אתנו עד סוף השנה אך אנחנו יודעים שהשומר הצעיר פועלים למצוא מחליף מתאים, ופועלים לכך שעד מועד החילוף נבנה ביחד עם שחר את התשתית המיטבית, שהחפיפה עם הרכז החדש תהיה טובה ושנצליח לצאת לדרך חדשה.

בנוסף, לצערנו ולמרות שכך היה נהוג בכמה שנים האחרונות – השנה לא תהיה פעילות של השומר הצעיר בכיתה ד’. בשל גילם הצעיר של החניכים, פעילות כיתה ד’ בשומר הצעיר מורכבת ומצריכה “משאבים” רבים (קאדר מדריכים עם ניסיון, זיכרון אירגוני ועוד) שנמצאים אצלנו במחסור בעקבות הקשיים בשנים האחרונות. למרות שזה לא אופטימלי, אנחנו מעדיפים השנה להתרכז בבניית צוות מדריכים וייצוב פעילות השומר הצעיר בנעורים במקום להתפרס יתר על המידה ולסכן עוד שנה. על מנת שהשוה”צ יהיה פעיל במפגשים, אנחנו צרכים אותו חזק במוסד ומבחינתנו הוויתור השנה על כיתה ד’ נחשב כהשקעה לעתיד.

חזק ואמץ לכולם,

חובב.

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן