מהנעשה בתרבות | סדר ט”ו בשבט

ביום שלישי האחרון התקיים בבית אורי סדר ט”ו בשבט בשיתוף אורחינו מהיישוב מצפה אילן.

נציגות מצפה אילן הקריאו דברי פתיחה מקסימים (מצורפים מטה) ולאחריהם התקיימה שירה בציבור.

תודה למארגנים.ות ולמשתתפים.ות, היה מרגש ומחמם לבבות.


כי האדם עץ השדה כתב המשורר נתן זך, והטעין את הפסוק מספר דברים במשמעות חדשה. שם, במקור, כתוב המשפט כשאלה רטורית: האם העץ הוא אדם? זך הפך אותו להצהרה, וסביבו בנה שיר המקביל את האדם לעץ השדה במגוון היבטים.

ט”ו בשבט, כמו זמנים רבים נוספים במעגל השנה העברי, מזמן לנו התבוננות עמוקה על הקשר של האדם לטבע. נעשה זאת הערב דרך שירה והתבוננות על מקורות עתיקים וחדשים כאחד, המטעינים רעיונות דומים במשמעויות שונות. ואם בצמיחה עסקינן, הרי לקהילות שלנו שורשים עמוקים: בבני עקיבא ובתנועת השומר הצעיר, והם משתרגים אחורה לפולין ולוב, תימן ומרוקו. איך אמר לי פעם צפריר גולן? הסבים שלנו כנראה גדלו באותה עיירה. רק במקרה אבא שלי הלך לשומר הצעיר ושלך לבני עקיבא.

בשבועות בהן הארץ שלנו סוערת, ולא מסופת גשמים קלה, ושהכיכרות – הפיזיות והווירטואליות – בוערות, אנחנו כאן בערב חמים מבקשים לפגוש ולייחד זמן למה שמחבר. כי הרי האדם הוא עץ השדה, כולנו צומחים, שואפים למעלה, טועמים מזה ומזה, צמאים למים חיים.

כמי שחיים באותו הנוף, נוטעים פה שורשים, מגדלים את ילדינו ונכדינו ומריעים להם יחד בליגת הכדורסל, זהו זמן להכיר ולשיר יחד את המשותף לכולנו – דתיים וחילוניים, חברי קיבוץ וישוב קהילתי, נציגי הישוב הוותיק במועצה לצד נציגי הישוב הצעיר ביותר שבה.

נסיים בתקווה ששירתנו תתעלה כתפילה לשלומם של רבים כל כך הנאבקים כעת על חייהם בטורקיה ובסוריה, לרפא את פצעי הלב והגוף ולהביא שקט על פני האדמה הטובה הזו.

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן