משולחן המזכירות | מכתב לציבור


חברות וחברים יקרים


במהלך החודשיים האחרונים המזכירות קיימה מספר פגישות בהן ניתחנו יחד את תוצאות השאלון הציבורי, הבענו את הפרשנויות האישיות שלנו, חידדנו הסכמות (וגם מצאנו מחלוקות) והתכנסנו יחד לגיבוש השלב הבא של תהליך הלמידה הציבורי.

הדיונים במזכירות, בדומה למתרחש בציבור, מורכבים מקולות רבים ומתפיסות שונות.

זהו שיח מורכב ומאתגר שהמזכירות לקחה על עצמה להוביל קודם כל בתוכה ולאחר מכן גם ברמה הציבורית הרחבה.

ברצוננו לצעוד יחד, בהסכמה רחבה ככל שניתן, לעבר תהליך למידה ציבורי שקוף שמטרתו ללמוד מקיבוצים אחרים על דרכים שונות לשיפור איכות החיים המשותפים שלנו.

אנו מודעים לכך שתהליך הלמידה מעורר תחושות מגוונות בציבור. יש מי שהלמידה מקיבוצים שונים מעוררת בו דאגה גדולה מתוך חשש שהיא תוביל לשינוי עתידי משמעותי של הקיבוץ, יש מי שמייחל לה ותולה בה תקוות גדולות וביניהם יש ציבור גדול המעוניין ללמוד מבלי שהנושא מעורר בהם סערת רגשות. אנו מודעים היטב למתח הציבורי, ומבטיחים לקיים תהליך למידה רגיש, המתכתב בתכניו עם הרצונות המגוונים שעלו בשאלון.

חשוב לנו מאוד שכוווולם ירגישו חלק מתהליך הלמידה ושהם מוזמנים, ללא קשר להשקפתם האישית, להגיע למפגשים ולקחת בהם חלק פעיל.

מתוך תוצאות השאלון עולות מספר נקודות מהותיות:

1. מרבית המשיבים מעוניינים להמשיך ולחיות בצורת חיים שיתופית.

2. יש קונצנזוס מוחלט בקרב המשיבים באשר לשימור מערכות הליבה של: ערבות הדדית גבוהה, חינוך איכותי, חיי חברה ותרבות עשירים ושותפות במגזר העסקי.

3. מרבית המשיבים הביעו רצון להגדלת העצמאות אל מול התלות במערכת, הגדלת האחריות האישית על תקציבם והביעו עניין בחיבור שבין פרנסה לתקציב הפרטי.

4. מרבית המשיבים מעוניינים בהמשך תהליך למידה אודות שינויים והתאמות שקיבוצים אחרים ביצעו במטרה לשפר את איכות חייהם.

לאור כל זאת, ומתוך תוצאות השאלון שיש לגביהן הסכמה רחבה בקרב המשיבים, המזכירות מעוניינת להמשיך לחקור וללמוד יחד עם שאר הציבור, אודות פתרונות וכלים שנמצאו בקיבוצים אחרים (שיתופיים ומתחדשים כאחד) להתמודדות עם החולשות שלנו ולשיפור איכות החיים המשותפים שלנו.

על-מנת להתקדם בעיצוב תהליך הלמידה, המזכירות מגבשת בימים אלו צוות היגוי מצומצם המורכב מחברי מזכירות ומאזרחים.

עם גיבושו במהלך יוני, הצוות יחל את עבודתו. לאחר שיגבש הצעה לתהליך הלמידה הציבורי היא תוגש לדיון ואישור במזכירות. נמשיך לעדכן את הציבור לאורך הדרך.

אנו מקווים שלפנינו תהליך מעניין ומלמד ושציבור גדול יבחר לקחת בו חלק.

בברכה,

איריס ועילם

וכל חברות וחברי המזכירות המורחבת

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן