משולחן המזכירים | איריס ועילם


חברות וחברים – שלומות


ההבראה הסתיימה לה בהצלחה גדולה, שבוע המעברים קרב ובא ומבשר לנו על סיומו של החופש הגדול, וחגי תשרי כבר מבצבצים באופק של לוח השנה.

זו תקופה בה כולנו עסוקים בתכנון של תוכניות עתידיות. ג’ון לנון כבר כתב מזמן ש”החיים זה מה שקורה לך בזמן שאתה עסוק בתוכניות אחרות”.

אז גם אצלנו יש את “מה שקורה לנו” המעסיק את שגרת יומנו, ויש את העיסוק ב”תוכניות אחרות”, שם אנו נערכים לקראת משימות ההמשך שלנו. להלן תקציר של מספר משימות שעל שולחננו:


אוגדן נהלי שיחת קיבוץ


בחודשים האחרונים המזכירות הקדישה מספר ישיבות לעדכון הגדרות ונהלים הנוגעים לשיחת הקיבוץ שלנו: הוגדר התפקיד של מנחה השיחה וסמכויותיו, הוגדר נוהל להסתייגות, להורדה מסדר היום, לדיון חוזר ולערעור. כולם נאספו יחד לאוגדן שנמצא באתר הקיבוץ במאגר החלטות ותקנונים.

לעיון באוגדן – לחצו


תהליך גן-שמואל היום ומחר


תהליך למידה ציבורי | הצוות במינוי מזכירותי הבונה את שלד תהליך הלמידה היה בפגרת קיץ קצרה ועתה חזר להיפגש במטרה להגיש תכנית בפני המזכירות במהלך חודש ספטמבר.

התוכנית תכלול את מספר מפגשי הלמידה הרצוי, לוחות זמנים, תכנים המיועדים לכל מפגש ובאילו מתודות נשתמש. לאחר שהתוכנית למפגשי הלמידה הציבורית תגובש, היא תפורסם במלואה לציבור.

קורס הכשרת מנחים מקומיים | בתחילת ספטמבר ייפתח קורס הכשרה בהנחיה השתתפותית לטובת יצירת מאגר מנחים פוטנציאליים למפגשים קהילתיים שונים.

הקורס מונה שישה מפגשים של שלוש שעות ונרשמו אליו כ-15 חברות וחברי קיבוץ. יש עדיין מקומות פנויים. כל מי שמתעניין, צעירים ומבוגרים כאחד, מוזמנים לפנות למזכירים לקבלת מידע.


מודל הפרטת דיור הקבע (שפיים)


בנובמבר 2022 התקיימה שיחה פתוחה בנושא והוצגה בה החלופה למצב הנוכחי. לאור הערות רבות שעלו, הנושא הוחזר לרשות הבניה ונערכו במסמך מעט שינויים. ביולי 2023 הנושא הגיע לשיחת קיבוץ והורד מסדר היום בהצבעה שהתקיימה בשיחה.

בשבועות הקרובים רשות הבניה תקיים דיון חוזר על ההערות שעלו בשיחת הקיבוץ ולאחר שיתקבלו החלטות הנושא יוחזר להכרעת הציבור.


תקנון הקליטה החדש


לפני כחמישה חודשים נערכה הצבעה על תקנון הקליטה החדש לאחר ששתי הסתייגויות בנושא קליטה בנפרד מבני זוג והפחתת דמי הקליטה התקבלו בקלפי.

בהצבעה על התקנון עם השינויים שהתווספו מההסתייגויות, התקנון לא עבר ואנו פועלים מאז עם התקנון הקיים.

לפי ההחלטות שלנו, ניתן להביא נושא לדיון והצבעה נוספת כעבור חצי שנה מההצבעה הראשונה.

בחודשים הקרובים נביא למזכירות דיון מחודש בשני הנושאים עליהם התקיימו ההסתייגויות במטרה להצליח ולהגיע להסכמות רחבות. לאחר מכן, יובא התקנון החדש לשיחה פתוחה, שיחת קיבוץ וקלפי.


צוות במינוי מזכירותי לשיפור זמינות הרכבים ותחושת ההוגנות הציבורית


לאור פניה של ועדת רכב, המזכירות אישרה הקמת צוות רחב שיבחן ויגיש המלצות לשיפור זמינות ואיכות של צי הרכבים המשותף שלנו לצד פעולות שניתן לעשות לשיפור תחושת ההוגנות הציבורית (בנושא הרכבים).

הרכב הצוות ייקבע במהלך התקופה הקרובה אך יחל את עבודתו רק בינואר 2024 על-מנת לאפשר לשלי לנדסמן מספר חודשים של כניסה לתפקיד רכזת המשק והכרות קצת יותר מעמיקה גם עם תחום הרכב.


נוהל תמיכה בממלאי תפקידים ונושאי משרות בכירות במשק ובקהילה שיש להם ילדים צעירים


נושא משמעותי ובעל רגישות חברתית שיגיע בקרוב לדיון במזכירות. הנושא מקודם ע”י המזכירים, רכז שירותים ומנהל מש”א (שאין להם צורך בנוהל זה ועל-כן נקיים מכל אינטרס אישי).


עד כאן להפעם.

שבת שלום, איריס ועילם

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן