משולחן המזכירים | איריס ועילם


חברות וחברים


המציאות המלחמתית בדרום ובצפון הביאה למצב בו עשרות אלפי אזרחים מצאו את עצמם כפליטים חסרי בית בארצנו. בשבועות האחרונים, כ-90 מתוכם מצאו את דרכם אלינו.

תחילה היה צורך לקורת גג מיידית.

לאחר מכן היה צורך בתנאי מחייה נאותים והתגייסנו לרהט את הדירות הריקות.

עם חלוף הזמן, עלה הצורך במסגרות חינוכיות לילדים בכל הגילאים.

ולבסוף גם החשיבות בתקשורת, העברת מידע וחיבורם לקהילה שלנו.

לכולנו ברור שהמצב הזה עשוי להמשך עוד חודשים ארוכים עד שהמשפחות שפונו מבתיהן ע”י המדינה יוכלו לשוב אליהם ואל שגרה שפויה ושקטה.

עד אז הם כאן והם חלק מאיתנו.

קיבלנו אותם בחיבוק גדול אל קהילתנו ואנו חולקים עמם יחד את מצוקת הדיור שלנו כאשר כל דירה אפשרית מוקצית לטובת משפחות שפונו מבתיהן.

בעזרת הרבה רצון טוב ויצירתיות, הצלחנו לקלוט כ-20 משפחות מהדרום ומהצפון.

בית החיילים החדש מאכלס 6 משפחות כאשר לכל משפחה ניתנו 2 חדרים.

מספר חברים שיש להם פתרון דיור הסכימו לאכלס משפחות בדירתם.

דירות ריקות המיועדות לשיפוץ מאוכלסות גם כן ע”י משפחות וגם כל דירות האירוח ומספר בלוקונים וקרוואן.

יש לנו כאן אורחים מיד מרדכי, גברעם, ניר-עוז, ניר יצחק, כרמיה, דפנה, סער, גשר הזיו, אופקים, שדרות ועוד…

כל משפחה מקבלת יחס אישי הכולל סיור בדירה וקבלת זמן החלטה. לאחר שהחליטה לבוא, אנו דואגים לריהוט הדירה ומסייעים בהובלת רהיטים ממרכזי התרומות. לאחר שהמשפחה נכנסת אלינו, בניצוחה של ליאורה אורן מוצמדת אליה משפחה מאמצת, והיא מקבלת מעטפת לוגיסטית הכוללת קוד בענף המזון, אפליקציית לפתיחת שערים, הצטרפות לאפליקציית מקומי על-מנת שיקבלו את כל ההודעות שלנו ואפילו צ’יפ לבריכה.

בנוסף, הוקמה קבוצת ווטסאפ של כל המשפחות בה אנו מעבירים מידע ייחודי רק להן.

מערכת החינוך נרתמה למשימה הגדולה של קליטת 20 ילדים בגיל הרך ועוד מספר דומה של ילדים במפגשים ובנעורים. אנו פותחים בתחילת השבוע הקרוב 2 מסגרות גנים בתוך המבנה של גן שביט לשעבר (לגילאי שנה עד 3; ולגילאי-4 עד 6) והכל תוך התארגנות של מספר ימים. שאפו גדול למערכת החינוך על ההתארגנות, לחובב, ספיר וזהר על הובלת המהלך, לצוותים שהתגייסו לטובת המשימה החשובה הזו ולכל מי שסייע בפינוי הגן והכשרתו.

המפגשים והנעורים כבר החלו לקלוט ילדים וימשיכו בתחילת השבוע. הילדים והצוותים נרגשים לקלוט את ילדי המשפחות המתארחות ואנו מאמינים שמהר מאוד הם ירגישו אצלנו בבית.

בתי הספר של המועצה קולטים את כל התלמידים לתוך הכיתות ומספקים להם לראשונה מאז ה-7.10 מסגרת ויציבות.

האווירה הכללית בקיבוץ היא אווירה של התגייסות. החינוך, הבניין, אנשי התקשורת, הנהלת חשבונות, ענף המזון, ענף הבגד, הבריכה וכל מי שאנו פונים אליו נרתם ברוחב לב ובמהירות על מנת לספק פתרונות. חברים גם פונים עם יוזמות פרטיות והרבה רצון טוב לקחת חלק באירוח.

ולסיום, אנו רוצים להביע את הערכתנו העמוקה לליאור גולדשטיין ואיילת גיל שמשקיעים מזמנם ומרצם ללא גבול בקליטת המשפחות ודואגים להן לכל צרכיהן סביב השעון, 7 ימים בשבוע. לצדם, נמצא צוות מסור של אנשים שנרתם ברוחב לב גדול לעזור בכל תחום והיריעה קצרה מלהזכיר את כולם.

אנו מאחלים לכל המשפחות שישובו בהקדם לבתיהן ושעד אז ירגישו אצלנו בבית ככל שרק ניתן.

שבת שלום, איריס ועילם

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן