משולחן המזכירים | איריס ועילם


חברות וחברים


הבחירות לרשויות המקומיות הסתיימו והתוצאות ברמה הארצית מביאות עמן הרבה סימנים לדאגה.

הציבור אדיש, והגיע רק במחציתו לקלפיות (50% הצבעה).

המחנה הליברלי הותש בהפגנות ובמלחמה בעוד החרדים גילו את המשמעת האופיינית להם.

עוצמה יהודית ונעם הציבו לראשונה שליחים לתוך השלטון המקומי וראשי עיר דתיים וחרדים הולכים ומשתלטים על עוד ועוד ערים וישובים בישראל.

המכונה של ביבי, בן גביר והדתיים הקיצוניים עובדת ללא הרף וכובשת אט אט את המדינה.

הציבור החילוני-ליברלי אדיש, עייף ומפוצל והמפלגות הסקטוריאליות מנצלות זאת היטב ומתברגות בעמדות השפעה לקראת הקרב הגדול על עתיד המדינה בבחירות הקרובות.

זו כבר לא שאלה של שמאל וימין וגם לא שאלה של שלום עם ביטחון או בלעדיו. בזמן שחיינו את חיינו בתוך הבועה שלנו והיינו עסוקים בטרדות היום שבתוך הגדר שלנו, בחוץ התחוללה מהפכה.

מהפכה תרבותית.

היהדות שלנו – החופשית, הדינמית, המתפתחת, היוצרת ונטולת האל שבבסיסה ניצבת תפיסה של יהדות כתרבות, עומדת בפינה, נבוכה וגלמודה, כשהיא מכוסה בצילה מטיל האימים של היהדות השמרנית, האורתודוכסית.

בגן שמואל קבוצה קטנה ואיתנה של אקטיביסטים היוצאים ללא הרף להפגנות ומנסים להשפיע ככל שניתן על המערכה. הם זקוקים לתגבור. תוצאות הבחירות לרשויות המקומיות עשויות לרמז על אסון אמיתי בבחירות הארציות אם לא נפעל ונשמר את הצעקה הציבורית בעד השבת החטופים וכנגד הממשלה האיומה הזו.

וכל זאת מתחבר גם לבחירות שהיו אצלנו לפני כשבועיים בהן נבחר ליאור שמחה להוביל את התנועה הקיבוצית בחמש השנים הקרובות. מעבר למשימת שיקום עשרות קיבוצי הנגב המערבי וגבול הצפון, ניצב בפניו של ליאור אתגר ענק: להוביל את קיבוצי ישראל לחזור ולהיות משמעותיים בעיצוב פני המדינה ולהוביל את המחנה הליברלי במאבק הקיום שלו אל מול האורתודוכסיה השמרנית.

ולבסוף – במעגל המצומצם שלנו – אילן שדה נבחר לקדנציה נוספת (ואחרונה) כראש המועצה שלנו. אנו מאחלים לאילן ולקרן, יד ימינו, שהשותפות בינינו, האוזן הקשבת והתמיכה הנדרשת יימשכו כפי שהיו עד כה בכל שנות כהונתו של אילן. ושרוח הלחימה הציבורית בממשלה ובהחלטותיה תישמר ואף תגבר.

נשתדל להישאר תמיד אופטימיים ובעיקר- נייחל לחזרתם המיידית של כל החטופים הביתה!

שבת שלום,

איריס ועילם.

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן