משולחן המזכירים | איריס ועילם


חברות וחברים יקרים


הימים הלאומיים מאחורינו וכבר ההכנות למפקד האש של ל”ג בעומר בשיאן ועל הדשא המרכזי כבר החלו החזרות לקראת חג הביכורים.

ברקע של כל זה, חדשות נוראיות מזירות הלחימה על חיילים הרוגים ופצועים, הודעת הממשלה על דחיית מפוני הצפון עד לסוף 2024, וכרגיל – שום חדשות על החטופים האומללים שלנו בעזה.

הערבוב בין שגרת החיים, החגים והשמחות לבין המציאות הכואבת והכאותית העוטפת אותנו מכל כיוון מייצרת מצבים שלעיתים הלב מתקשה להכיל.

בטקסים של יום הזיכרון ויום העצמאות התרגשנו מאוד מהשילוב של נציגי המשפחות המפונות המתארחות אצלנו. בשבוע הבא המזכירות תקיים דיון ותגבש את מדיניות האירוח שלנו לקראת שנת החינוך הקרובה. הדיור והחינוך עומדים במרכז הדיונים והדילמות, ואנו מקווים שנצליח להגיע להסכמות רחבות בנוגע להמשך האירוח בקיבוץ.

את חג הביכורים נחגוג השנה יחד עם קיבוץ ברעם המפונה. אנו יודעים שלאור המצב, יש חברים שההחלטה על קיום החג בפורמט הרגיל שלו מקוממת אותם. חשוב לנו לומר שבמצב הזה אין נכון ולא נכון ומותר לכל אחד לחוש אחרת. חלק מהמחשבה על קיום החג במתכונתו הרגילה היה לעשות טוב על הלב לחברי ברעם שיתארחו אצלנו.

אנו רוצים לברך מעומק הלב את כל העוסקים במלאכה בימים מורכבים אלו שמצליחים לייצר עבורנו תרבות ומפגשים חברתיים המתכתבים עם המציאות שלנו. מותר לנו לא להסכים עם בחירת התכנים והפעילויות. זה בסדר. רק בואו נשמור על תרבות של שיח מכבד ונפרגן לכל מי שמוכן לעשות ולתרום מזמנו למען התרבות של כולנו.

ולסיום, גם המזכירות תורמת את חלקה למפגשים בין החברים: היום בבית אורי ניפגש על מנת לשוחח, להקשיב ולשתף בתחושותינו מהמצב המתמשך בארץ וגם על הדרך נאכל משהו טעים ונשמע הרצאה טובה. כולם מוזמנים!

שבת שלום,

איריס ועילם.

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן