משולחנה של ועדת דירות


בשבועות האחרונים אנו מתמודדים עם מציאות מורכבת עוד יותר בתחום הדיור, מעבר למצב המורכב שהיה קיים אצלנו גם ככה, טרום המלחמה.

אנו מתנדנדים כל הזמן בין הצורך והרצון שלנו לקלוט משפחות מפונות שנאלצו לעזוב את ביתן ולהתגורר בדירות שלא בהכרח מתאימות למצבן המשפחתי (כגון: זוג + 2 ילדים בדירת אולפן, משפחות עם 3 ילדים שחיות בשני חדרי חיילים צמודים ועוד…), לבין הצורך והרצון שלנו להמשיך כבשגרה ולהתקדם בטיפול במשפחות המקומיות הזקוקות לפתרון דיור כאן אצלנו בבית.

המטוטלת הזו גוררת בתוכה את הצורך לקבל החלטות מורכבות לעיתים, כי אין זה מובן מאליו שבמצב שבו אנו נמצאים בתחום הדיור, נוכל להקצות אינסוף דירות עבור משפחות מפונות – עם זאת, צו השעה מנחה אותנו לעשות ככל שביכולתנו על מנת לעזור ככל שניתן.

באותה הנשימה אנו מודעים ומכירים את המצוקות הקיימות בקרב המשפחות המקומיות, מה שמוליך אותנו לביצוע של הקצאות משולבות עבור שני הסקטורים (חברים\מפונים).


בעוד כחודש יחל המעבר לשכונת המנז’ של 12 דיירים חדשים:


1. טל מלוכנא – הקרווילה תצא למכרז עבור משפחות עם ילד.ה מהבלוקונים המורחבים

2. ליאת פארי – הקרווילה תצא למכרז עבור משפחות עם ילד.ה מהבלוקונים המורחבים

3. אורלי ניסן – הקרווילה תצא למכרז עבור משפחות עם ילד.ה מהבלוקונים המורחבים

4. חביב ביראני – הקרווילה תצא למכרז עבור משפחות עם ילד.ה מהבלוקונים המורחבים

5. מורן ורון רוזנברג – הדירה תצא למכרז עבור משפחות עם 3 ילדים

6. מאיה ורונן ב”ז – הדירה תצא למכרז עבור משפחות עם 3 ילדים

7. מזי ופאר אובר – הדירה מיועדת ללירון ואיתי לנג (פתרון ל-4 ילדים)

8. אילנה ואילן אדוט – הדירה מיועדת לטל ואסי פלגי (פתרון ל-4 ילדים)

9. מורן וזיף – הדירה תצא למכרז עבור משפחות עם 3 ילדים

10. מיטל ענבר – הדירה תוקצה בשלב זה לשימוש עבור מפונים (חדר שינה אחד)

11. הדס בראון – הדירה תוקצה בשלב זה לשימוש עבור מפונים (חדר שינה אחד)

12. ירון פרנק – מפנה את דירת הקבע של לבנת ואודי שצקי, שימוש זמני אחר ייבחן בהמשך

כל דירה שמיועדת למכרז בתקופה הקרובה, עברה סיור של הצוות המקצועי של הבניין, בו התקבלו ההחלטות המיועדות לביצוע בשיפוץ לכל דירה, ההחלטות יפורסמו לצד המכרז של כל דירה בנפרד. המכרזים של כל הדירות יצאו בקרוב לציבור.


שכונת הבלוקונים


הועדה החליטה להקצות בלוקון מורחב אחד (ורד גולן – יציאה לחופש) עבור משפחה עם 3 ילדים שמגיעה מקיבוץ יד מרדכי, אך עם זאת – “לצבוע” את המורחב מראש לדייר מהרשימה, עפ”י התור, שיסכים להמתין את תקופת השהייה של המשפחה, כשבסופה יוכל להיכנס למורחב. כך נוכל לסייע לעוד משפחה מהעוטף מבלי שהתור למורחבים ייתקע.

בחודשים האחרונים סיימנו לשפץ שבעה בלוקונים מורחבים אחרים לדיירי השכונה או משפחות בהריון: שירי כהן, תאי בנדק, גל קולהאס, גל מזרחי, אורי קולהאס, חגי עמיר, אדם לם.

בנוסף, בתקופה הקרובה צפויים להתפנות לנו עוד מספר בלוקונים מורחבים, שיוקצו עבור דיירי השכונה (בהתאם לסדר תור הותק לדיור בשכונה).


חשוב להבין כי עבודת הועדה, שהינה מורכבת גם ככה בתקופות של שיגרה, נהיית מורכבת פי כמה בתקופות של כאוס ובלאגן כפי שאנו חווים כיום (ועם עוד 25 משפחות לטיפול בתחום הדיור…). אנו עושים מאמצים לטפל ככל יכולתנו במצוקת הדיור הפנימית שלנו לצד סיוע למשפחות המפונות. ניתן לראות מהדיווח כי מרבית הדירות המתפנות מוקצות באופן טבעי לדיירים המקומיים שלנו. לצד זאת, ועדת דירות רואה חשיבות גדולה בסיוע למשפחות מפונות ומקצה לשם כך, במשורה ומתוך אחריות חברתית למצוקות שלנו, מספר מצומצם של דירות.


כולנו תקווה שנחזור לימים שקטים ורגועים ככל שניתן בהקדם האפשרי, ונוכל לחזור להתעסק בפתרונות רק עבור המצוקות הפנימיות שלנו.

ליאור

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן