משולחנו של רכז שירותים | ארנון כץ


מכתב פתוח אל דיירי שכונת ההשלמה ודיירי שיכון ו’ בנושא מודל דיור הקבע


דיירי שכונת ההשלמה ושיכון ו’ שלום


העדכון למודל דיור הקבע אותו אנו מביאים לשיחת הקיבוץ לא פותר את בעיות הדיור שלכם.

הקיבוץ לא מעניק לכם פיצוי מתאים על המגורים הנחותים שלכם לעומת שאר דירות הקבע בקיבוץ גן שמואל.

ישבנו יחד כ-20 חברות וחברים, במספר רב של פגישות, בהרכבים שונים ומגוונים וניסינו למצוא פתרונות הולמים לעדכון מודל דיור הקבע. לצערי נכשלנו ולא מצאנו פתרון מצוין לכל החברות והחברים במסגרת התקציבית שנקבעה, אלא רק פתרון שהוא הרע במיעוטו.

כלומר, מה שאני בעצם מבקש מכם הוא, אההה, לוותר.

אני מבקש מכם לוותר כי למרות שהדיור שלכם הוא הנחות ביותר, עדיין ישנן קבוצות אוכלוסייה נוספות בקיבוץ שמרגישות מקופחות. ניסינו ליצור מערך מורכב של איזונים ובלמים בהם כולם מקבלים משהו, אך נאלצים גם לוותר.

זהו מנגנון עדין שדרש ישיבות ארוכות בהן נבחנו שלל פתרונות, אך לבסוף התבקשו הקבוצות השונות לראות ולהבין את התמונה הרחבה, להכיר בצרכים של חברים נוספים עם מצוקות שונות משלהם וכאמור, לוותר.

מגישי ההצעה רואים בהסכמות שהגענו אליהם כהישג משמעותי שגדול בהרבה מכל תקנון.

אז מה יקרה אם קבוצות החברים השונות לא יוותרו?

במקרים כאלו, כשחברים מרגישים שרק הם מופלים לרעה וכל שאר החברים “מרוויחים”, מוגשות הסתייגויות לשיחת הקיבוץ. מהלך של הגשת “הסתייגות סקטוריאלית” בנושא עדכון מודל דיור הקבע, יגרום להפרת האיזונים העדינים עליהם הצוותים הגדולים עמלו, כך שכל ההסכמות שהושגו יתפוררו בתוך מערבולת הסתייגויות של קבוצות אינטרס שונות.

אני מאמין גדול במעורבות חברים בתהליכים הפנימיים בקיבוץ, אך לצערי אינני רואה היבטים חיוביים בשימוש נקודתי בכלי הדמוקרטי של ההסתייגות לטובת קידום אינטרס כספי של סקטור יחיד על חשבון חברים אחרים.

אינני רובין הוד ואני מאוד מקווה שתרחיש “ההסתייגויות הסקטוריאלית” לא יקרה, אבל אם יוגשו הסתייגויות לשיחת הקיבוץ שכל מטרתן לדאוג לסקטור מאוד מסוים תוך אפליית האוכלוסייה המבוגרת (כפי שנאמר בשיחת הקיבוץ: “אוכלוסייה מבוגרת שאין לה בעצם שום עניין היום לשפץ את הבתים שלהם”), אני מבטיח שאעמוד לצידכם ואתמוך בכם בשיחת הקיבוץ על מנת לשמור על האינטרס שלכם, ואסייע כאמצעי הגברה כך שגם קולכם יישמע ולא ירמסו את זכויותיכם.

בהערכה ואהבה רבה,

ארנון כץ – רכז השירותים

שתפו :

Subscribe
Notify of
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות

ארנון , נראה לי שהסגנון לא ראוי.. אתה מרים פה קבוצת אוכלוסיה אחת על אחרת .. בכלים הדמוקרטים שקיימים בגן שמואל ההסתייגות היתה לגיטימית והיא היתה נמנעת על כל היבטיה אם רשות הבנייה ורשות עליה אתה אמון הייתם מכבדים את ההחלטות המקוריות של המודל (הסכם שפיים) ומאזנים את הפערים , אבל זה הלא חלב שכבר נשפך .. אם כפי שאתה כותב הבתים המקופחים ביותר הם בתי שיכון ו’ – מדוע לתת כספי מודל הבניה לבתים של טוקטלי לפני שמיישרים קו אתם? .. דרוש הסבר טוב יותר מצידך

1
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן