ברכת המזכירים תשפ”ה

הברכה הוקראה בהתכנסות המשותפת בערב חג שני


שלום לכולם


אתמול התחילה שנה חדשה. משנה לשנה ביתנו גדל והומה בחברים ובילדים והשנה גם במפונים המתארחים אצלנו. בפתיחתה של תשפ”ה, אוכלוסיית ג”ש מונה:

731 חברים ומועמדים

319 ילדים ונוער מתוכם 12 תינוקות שנולדו השנה.

 סה”כ 1,088 איש!

לצד הצמיחה הדמוגרפית בה הקיבוץ נמצא, נפרדנו השנה מ-7 חברים יקרים:

נורית שדה, סמדר אשד, יענקלה פט, שלמה ייטב, יורם חנני, מרים רז ורפי אשכנזי – חברות וחברים יקרים שפעלו, חלמו והיו שותפים ליצירה החברתית המיוחדת שלנו. יהי זכרם ברוך.


מלחמת חרבות ברזל עומדת במרכזה של השנה שחלפה ומרבית תחומי העשייה שלנו הושפעו ממנה באופן משמעותי.

שנת תשפ”ד נפתחה באסון הגדול ביותר שידעה המדינה מאז היוסדה, אסון אשר ליווה אותנו כצל ענק ושחור לאורך השנה כולה. באותו יום ארור נחטפו 251 אזרחים, ילדים וחיילים לעזה. עד היום הושבו בחיים 117 ועוד 37 ללא רוח חיים.

101 חטופים וחטופות עדיין בעזה ועד כה ממשלת ישראל לא השכילה למצוא את הדרך להחזירם הביתה.

עם פתיחתה של השנה החדשה – כמיהת ליבנו מתמקדת קודם כל ולפני הכל בהשבתם הביתה. עכשיו.

במהלך השנה חברות וחברים רבים לקחו חלק בהפגנות בתל אביב ובצמתים באזור בהן תמכנו במשפחות החטופים ודרשנו מהממשלה להשבת החטופים הביתה לפני כל דבר אחר. זהו מאמץ שיימשך גם לתוך השנה הנוכחית ככל שנידרש – עד שישובו הביתה.

מילואים – עם פרוץ המלחמה המדינה גייסה חיילי מילואים בצורה נרחבת והדבר השפיע כמובן גם על קהילתנו ועל תאים משפחתיים רבים בתוכה. עשרות חברים (וגם חברות) גויסו למילואים לתקופה ממושכת של חודשים רבים כפי שלא התרחש כבר שנים רבות. השתדלנו כקהילה לתמוך במשפחות ככל שניתן ולהקל על המתח והמצוקה. אנו שמחים שכולם חזרו הביתה בשלום.

כעת מתקיים גיוס נוסף ואנו שולחים מכאן למילואימניקים שלנו ולכל חיילי צה”ל חיזוקים ותקווה שישובו הביתה במהרה ללא פגע פיזי או נפשי.

אירוח מפונים – בשנה החולפת קהילת גן-שמואל סיפקה קורת-גג ושקט נפשי ל- 140 איש, מרביתם מהדרום. בתקופה זו פתחנו 2 גנים ואימצנו את המשפחות לתוכנו על-מנת שירגישו בבית ככל שניתן. בתום השנה מרבית הדרומיים חזרו הביתה ואת מקומם החליפו 90 מפונים מהצפון שמרביתם מתגוררים בבתי צעירים. את גני הילדים שפתחנו במבנה גן שביט החלפנו במגורים משותפים של צעירים מפונים מהצפון. יחד עם ליאור גולדשטיין ואיילת וגיל ועוד חברים נוספים המסייעים בתחומי החיים הרבים, אנו עושים מאמץ לשלב כאן מפונים ככל שניתן מבלי להעמיס על מצוקת הדיור שלנו. ברצוננו לאחל בפתח השנה החדשה לכל מי שבא בשערינו שיחזור במהרה לביתו ולשגרת חייו.

צח”י והקמת צוות כוננות – לצד כל העשייה החוצה, נערכנו גם בבית להגברת תחושת הביטחון האישית של החברים. ניהלנו יחד עם צח”י את החודשים הראשונים של המלחמה ובמקביל הוקם צוות כוננות רחב שהצטייד והתאמן במהלך השנה האחרונה לכל תרחיש. זו הזדמנות להודות לנירית וניר על הניהול המסור לאורך שנים של צח”י ולאורן סקוט ועשרות המתנדבים לצוות הכוננות.


אנו מאחלים לקהילת גן שמואל שנמשיך למצוא את החמלה לאלה הזקוקים לה, שנדע להיות קשובים זה לזה, גם בעת מחלוקת או מכאוב, שנמשיך לעשות טוב לאחרים ושנזכור תמיד שהקהילה שלנו איתנה ויכולה להכיל בתוכה גם את השונה.

אלו ימים בהם קשה לשמור על אופטימיות והתקווה הופכת לתחושה חמקמקה שאנו מתקשים לאחוז בה ביציבות. לצד זאת יש לנו הרבה על מה להודות ולהעריך.

בשנה החולפת אנו גאים מתמיד לייצג את ג”ש בתק”צ, במועצה ובכל מקום ומקווים שהערבות ההדדית החזקה שלנו המורעפת על אזרחי המדינה שגם מחוץ לגדר הקיבוץ תמשיך להוות מגדלור שלאורו נמשיך לפעול ולהתחזק כקהילה. 

ואל נא נאמר “שנה טובה” – בואו נאמר יחד: “שנעשה שנה טובה יותר”  

חג שמח,

איריס ועילם.

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן