ד”ש מהגד”ש | שחר הרשקוביץ

< דפדפו ימינה ושמאלה בגלריה >


לשמחתי נתבקשתי לרשום כמה מילים על המתרחש בתקופה זו בענף, וזה זמן מצוין כי קורה הרבה…

החום השורר השבוע קשוח, אבל למעט השבוע האחרון, האביב והקיץ היו מאופיינים בטמפרטורות יחסית נוחות וזה אפשר לנו לגדל בתנאים טובים וללא עקות חום משמעותיות הפוגעות ביבולים.

בשלב זה של העונה אנחנו בעיצומם של קטיף המלון וקטיף האבטיח, גידולים שהכנסנו למחזור הגידולים לפני חמש שנים. האבטיח הוכיח את עצמו בשנים האחרונות ונקווה שכך יהיה גם השנה. גידול המלון הוא מיוחד ומעניין אך לא נראה שהוא רווחי לאורך שנים ונבחן את המשך גידולו על פי תוצאות הקטיף הקרוב.

השבוע סיימנו להשקות את חלקות הבוטנים. אנחנו נערכים לשליפה בשליש האחרון של ספטמבר, והדיש יהיה בסוף חודש זה.

בכותנה, אחרי שנים של מחירים נמוכים, מחירי הפימה עלו לגבהים שלא הכרנו (בעיקר בגלל בצורות קשות בארה”ב ובסין). קפצנו על העגלה וחזרנו לגידול הוותיק אחרי מספר שנים שלא גידלנו אותו. השדות “לבושים” בהלקטים ואנחנו מורידים חזק בכמויות המים לקראת השילוכים (תהליך הסרת עלי הכותנה להכנת השדה לקטיף) הראשונים. הקטיף יתחיל באמצע חודש אוקטובר.

לפני כשבועיים קצרנו את תחמיץ הקיץ לרפת שלנו עם יבול של 2.4 טון לדונם שזה יבול שיא עבורנו בחלקות דו-גידול.

מטע האבוקדו שלנו משתרע על שטח של 550 דונם והזן המוביל בו הוא ה-האס. בנוסף, אנחנו מגדלים גם את הזנים אטינגר, ריד (פרי עגול שפוגשים בסוף העונה, סביבות אפריל-מאי), ו-ג’אם ו-בי אל שנקראים גם ‘דמויי האס’.

עונת האבוקדו האחרונה נגמרה בצורה טובה מאוד וכבר בעוד שלושה שבועות נתחיל את קטיף האטינגר. קטיף האבוקדו ילווה אותנו כל החורף ועד חודש אפריל.

צוות המוסדניקים שלנו חוזרים השבוע ללימודים אחרי עוד חופש גדול עמוס בעבודה קשה. בהזדמנות זו אנצל את הבמה להגיד שאנחנו מאוד גאים בכם ושיהיה המון בהצלחה בשנת הלימודים הקרובה.

לסיום, אחרי 20 שנה שהלוגו המקסים של חופ גולן ליווה אותנו על החולצות (יש שיאמרו קעקועים), השנה התחדשנו בלוגו חדש ויפהפה, גם הוא מבית היוצר של משפ’ גולן. תודה גדולה לאפרת על הסבלנות והפתיחות, יצא מושלם! תעדכנו את אורי וניר שיתחילו לעבוד על הפורטפוליו, הלוגו הבא עליהם..

סוף שבוע נעים,

שחר.

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן