החממה למוזיקה | רינת לומסטרה

< דפדפו ימינה ושמאלה בגלריה >

ניתן להגדיל את התצוגה בתנועת צביטה נפתחת


מזריעה ועד הבשלה… 


החממה למוסיקה סוגרת 10 שנים ! ואני מנצלת את ההזדמנות כדי לשים זרקור על ה”פירות” שמתחילים להבשיל ולהיות נוכחים בחיי התרבות שלנו.

לייצר תשתיות של מוסיקה שימלאו את הבמות בחגים ובאירועי התרבות לוקח שנים רבות. קודם יש שלב ארוך של השקעה, התמדה, טיפוח ואמונה, ואז לאט לאט מתחילים ניצנים פה ושם… ואחרי זה מגיעים הפריחה והפירות הראשונים. רק כעבור דור או שניים העץ מתמלא…

בחודש האחרון היו לא מעט אירועי תרבות בהם לקחו חלק מרכזי תלמידי ובוגרי החממה למוסיקה שלנו, אלה ניצנים ופירות ראשונים ומרגשים.

היה לנו מופע הכבש השישה עשר אותו יצרו הנערים שלנו. רובם מנגנים בחממה כבר 7-10 שנים, וב-3 השנים האחרונות משתתפים דרך קבע במפגשי הרכב ובעל במות הנעורים והקיבוץ. בשבוע הבא הם אפילו מופיעים עם שירי הכבש השישה עשר בפני מפונים במלון בנתניה.

בערב הפרידה מרכזות התרבות נגנו הרכב אותו מובילים שניים מבוגרי החממה. הרבה נחת לראות את הבוגרים ממשיכים בדרך המוסיקה…

היה ערב זיכרון מרגש בבית העם בו לקחו חלק בנגינה ושירה כ- 12 חניכי נעורים. הם הכינו את השירים בצורה עצמאית, ובזמן קצר מאוד, ואת התוצאות כולכם ראיתם.

גם בטקס ליד בית העם שרה בוגרת החממה, שכבר השתחררה מצ.ה.ל , ואני בטוחה שעוד נשמע אותה הרבה.

בטקס הדלקת המשואות הייתה הופעת הבכורה של מקהלת הילדים שלנו, שהחלה לעבוד לפני כשלושה חודשים בלבד, אחרי שנים של רצון ושאיפה, וגם הבנה שצריך לזרוע מוקדם יותר את הזרעים…. משתתפי המקהלה, רובם ככולם השתתפו במפגשי שירה וטרום כלי איתי, כשהיו בכיתות א’ ב’ , בהם שימרנו וטיפחנו את האהבה לשירה שקיימת באופן טבעי אצל כל ילד בגיל זה. 

למוסיקה יש תפקיד חשוב וקבוע בחיי התרבות של הקהילה. נסו לדמיין טקסים או ערבי תרבות ללא שירים….

אני התברכתי בכך שאני רואה ומכירה מקרוב את ההתפתחות וההתרחבות שלנו בתחום ומקווה שהצלחתי לתת לכם מעט מתחושת הגאווה, הסיפוק והאושר שאני חווה.

בתקווה שנשכיל להמשיך, עם הרבה סבלנות, להשקיע, לטפח ולבנות.

רינת

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן