מהנעשה בבית נחמה | עדכון

< דפדפו ימינה ושמאלה בגלריה >

ניתן להגדיל את התצוגה בתנועת צביטה נפתחת


שבוע פורים היה גדוש פעילויות חג


ערכנו משתה נהדר ושמח בהנחיית נתליה גולן | גילה אולייר הפכה אותנו לדמויות שונות ואחרות בעזרת משחק דרמה ותחפושות | נערות ונערי בית ספר תום הביאו משלוח מנות וברכו אותנו לחג | קראנו קטעים ממגילת אסתר עם זאב קוליקובסקי, שהסביר ופירש והרחיב את ידיעותינו בצידו ההיסטורי של סיפור החג | כמסורת פורים מתמשכת בשיעור היוגה עם איה אלדן-בניהו, המטפלות ההודיות הופיעו בריקוד מסורתי בתלבושותיהן החגיגיות | שרנו שירי חג עם ילדי גנון פרפר, וילדי גן שיבולים הציגו לנו את תחפושותיהם בתהלוכה עליזה וצבעונית | הכנו ואפינו אזני המן עם ילדי מפגש ברוש (ג’-ד’), ובסדנת היצירה קישטנו מסיכות בשלל חומרים מנצנצים.


יום טיול עם צוות הגד”ש


בחודש ינואר פנה אלינו גיא רוטלידג’, בשם צוות הפלחה, בהצעה שלא יכולנו לסרב לה: יום טיול לחברי בית נחמה בשטחי הקיבוץ.

במהלך כמעט חודשיים, בין ימי הגשם והקור, בניסיון למצוא יום מתאים לטיול – גיא עמל על התכנון ולקח את צוות בית נחמה לסיור מקדים, דאג לתנאי הנגישות בשטח בהתאם לצרכי החברים ברגישות רבה ובתשומת לב, וארגן עם צוות הפלחה יום לתפארת.

כשבישרנו לחברים על הזמנת הפלאחים לטיול, קשה היה שלא להתרגש מקריאות השמחה שלהם ומהתלהבותם להזמנה.

בבוקר יום רביעי השבוע, יצאנו ממגרש החנייה בארבעה טרנזיטים. מזג האוויר היה נפלא. חצינו את הכביש לכיוון גרנות ונסענו לצד פרדסי התפוזים, דרך בריכות הדגים שכבר אינן, שדות החיטה הירוקים ומטעי האבוקדו.

עברנו ליד האנדרטה של אריה אלון והגענו לאנדרטה של תום רוט, שם חיכו לנו הפלאחים עם שולחנות ערוכים מכל טוב. לאחר ארוחת בוקר מושקעת וטעימה, שמענו משחר הרשקוביץ סקירה על הענף, הגידולים, התחזיות והתכניות לעתיד. משה כהן סיפר על קטיף הכותנה ועל היום בו אריה אלון נפטר בעודו נוהג על הקטפת.

החברים מצידם הוסיפו זכרונות אישיים על הפלחה: מנו את שמות החברים שעבדו בעבר בענף, סיפרו על אריזת ארוחות הבוקר לפלאחים לשטח – בפחי שימורים גדולים, על הגיוסים לעישוב בכותנה ובחמניות, על העבודה בגן הירק, על איסוף הגזר, על הפלאחים שירדו לעבד את השדות בנגב בשנות החמישים, על תפוחי האדמה שהביא צשק מחו”ל וגידולם בגן שמואל – שהיה הראשון בארץ, ועוד סיפורים רבים.

ללא כל ספק, היה זה יום מופלא! היציאה אל הטבע, אל האוויר הפתוח, אל האביב, אל הירוק… הסיור בשטחים שלנו, של הקיבוץ – אלו שהחברים מכירים כל חייהם, עבדו בהם או התגייסו בהם, טיילו בהם ובשנים האחרונות מיעטו לפקוד אותם, והעובדה שהיוזמה באה מהדור הצעיר של הפלאחים – כל אלו עשו את יום הטיול מיוחד, מרגש ומרומם רוח.

בשם כל באי בית נחמה והצוות, אנו מבקשות להודות לפלאחים הנהדרים מאין כמותם: משה כהן, שמעון הרשקוביץ, שחר הרשקוביץ, דניאל אורן וגיא רוטלידג׳ – על היום הנפלא.


חברות וחברים יקרים


מצורפת תכנית הפעילויות לשבוע הבא.

עותק מודפס של לוח הפעילות החודשי ניתן לקבל אצלנו.

בואו בשמחה!

צוות בית נחמה.

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן