מהנעשה בחינוך | חובב שלח


לשמחתנו חלה עליה מבורכת במספר הלידות, ובשנת הלימודים הבאה נצטרך לקלוט באחד הגנונים 22 ילדים.

לפי החלטה קודמת של ההנהלה הציבורית, מקסימום הילדים שיכולים להיות בגנון עומד על 19. לאחרונה ולאור המצב, ההנהלה אישרה להעלות את מספר הילדים ל-22 בכפוף להתאמות נדרשות בצוות ובמבנה הקיים. אנחנו צופים בשנים הקרובות ירידה במספר הלידות ושהמספרים יחזרו למה שהכרנו לפני הקורונה, כ-18-20 לידות בשנה.

לתוך הדיון הצטרפה החלטה קודמת של ההנהלה הציבורית – להתאים גנונים לפי גיל, ושכל צוות יתמקצע בגיל ספציפי. מבלי להכנס לתוכן ההחלטה, יש לציין שהיא התקבלה לפני ש-22 הילדים האמורים נולדו וממש אין לה קשר למצב הנוכחי.

למעשה, בלי תוספת של מבנה וצוות אין למערכת החינוך אפשרות לרדת מ-22 ילדים בגנון ספציפי למרות שהינו שמחים לעבוד עם 18-19 ילדים. בבסיס ההחלטה לאשר 22 ילדים בגנון ולא לפתוח מסגרת נוספת עמדו הדברים הבאים:

1. אנחנו כרגע בפיק מבחינת ילודה וחבל להשקיע בשיפוץ והתאמה של מבנה נוסף לתקופה קצרה. עדיף להתאים גנון קיים, וליהנות מהשקעה קטנה יחסית גם בשנים הבאות. נכון להיום המבנים של הגנונים במצב מצוין, יש אפשרות להתאים את אחד מהם ל-22 ילדים ואין צורך להיכנס להרפתקאות.

2. נכון להיום אין ברשות החינוך מבנה נוסף, ולכל המבנים שבאים בחשבון יש יעוד אחר לפי צרכי ושיקולי הקיבוץ.

3. המשבר בשוק העבודה בחינוך עדין בעיצומו. במצב כזה הימור על בניית צוות חדש יכול להתגלות כטעות גדולה שתכביד על הגנון הנוסף באופן ספציפי ועל כל המערכת באופן כללי. לדוגמה: יתכן שעל מנת לבנות צוות חדש ומקצועי, נצטרך להעביר מטפלת וותיקה, טובה ומקצועית מגן או גנון אחר למסגרת החדשה.

4. בהפוך ממצב שוק העבודה במדינה, אנחנו מבורכים בגננות וצוותים מעולים וגדולים. אנחנו בטוחים ביכולת שלהם להתנהל עם 22 ילדים למרות שזה לא מצב אופטימלי.

כאמור, ההנהלה הציבורית אישרה את המהלך בכפוף להכשרת מבנה והתאמת הרכב הצוות. הקיבוץ אישר את שני הנושאים והתחלנו לפעול ולהתארגן בהתאם.

מבחינת המבנה (גנון ג’ירף) מתוכנן:

1. להוסיף מרחב פעילות מחוץ ובנוסף למבנה הקיים.

2. התקנת תקרה אקוסטית במרחבי הפעילות.

3. הוספת עמדת שירותים לילדים.

4. ארגון שונה של החצר.

מבחינת הצוות מתוכנן:

1. הוספת חצי משרה מעבר לתקן המקובל בגן שמואל, לטובת לוגיסטיקה ועזרה בניקיונות.

2. מינוי וביסוס של ‘מספר 2’ משמעותית שתאפשר עבודה בקבוצות ועוד.

עד כאן ההסבר הפשוט, כביכול קל וטכני (מעבר לזה ברור ש-22 ילדים בגנון זה לא אופטימלי ויש כאן אתגר ומשימה שמצריכה התארגנות והרבה תשומת לב).

את המהלך עצמו יש לנהל וללוות כל הזמן: בכוונתנו להדריך, לוודא שאין שחיקה של הצוות, לשנות ולשפר נהלי עבודה ועוד.

הגיל הרך אצלנו לא מושלם, אבל בהחלט מספיק חזק מבחינה מקצועית, מחויב ויהיה ערוך ומוכן לעמוד במשימה.

בנוסף אנחנו מזכירים: בכדי להיערך לעתיד אנחנו מבקשים לעדכן את זהר בהריונות כבר בתחילת הדרך ולקחת בחשבון שמובטחת דיסקרטיות מלאה.

כמו תמיד – מוזמנים לפנות, לשאול, להאיר ולהעיר.

שבת שלום לכולם,

זהר וחובב

שתפו :

Subscribe
Notify of
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות

אני צופה במערכת החינוך ובדרך כלל אני אוהבת את מה שאני רואה .. הקדשתי 27 שנים מחיי לעבודה בחינוך , כולל ריכוז המערכת 3 שנים.. הבעיות אתן מתמודדת המערכת היום הן בעיות שהיו גם פעם . ילודה גדולה , מבנים לא מתאימים או חוסר במבנים ובניית צוותים . אני מבקשת לשאול את המבינים בהתפתחות וגדילה של ילדים – ובעיקר את ההורים של הילדים : האם לדעתכם ילדים בני פחות משנה – תינוקות – בשלב שהם לומדים לבנות קשרים רגשיים משמעותיים – יכולים להתמודד עם 50 דמויות (לפחות) של אנשים גדולים שמסתובבים סביב המקום בו הם חיים ? תעשו חשבון : 22 הורים X2 – גם אבא גם אמא , 5 עובדות , ובמקרה הטוב רק עוד 2 אחים גדולים של ילדים אחרים – יש מצב שזה הרבה יותר מזה .. כשבעצם ילד בגיל הזה צריך דמות משמעותית אחת או שתיים מקסימום . האם חזרנו לטפל בילדים שלנו בשיטת הפס הרץ ? (אחת רוחצת, אחת מאכילה, וכו’)
מדגישה שוב: אין לי כבר נגיעה לגיל הזה ולצערי גם אין לי יותר נכדים בגיל הזה .. ובכל זאת עוד נקודת ראייה אחת של ניסיון לא תזיק

1
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן