מהנעשה בחינוך | חובב שלח

אנחנו יודעים שחינוך עושים אנשים, ולכן גם בשנה הקרובה המערכת תהיה עסוקה ותנסה להמשיך להשתפר בכל התחומים הנוגעים למשאב האנושי: הכשרות, פיתוח ההון האנושי, התאמות אישיות כשצריך, גיבוש הצוותים, קידום, שיבוץ אופטימלי של האנשים בבתים, סביבת עבודה חיובית וידידותית למשתמש ועוד. כל אלו ימשיכו להיות נדבך משמעותי ביום-יום שלנו גם בשנה הבאה.

מבחינתנו, תקשורת ושותפות עם ההורים היא מטרה חשובה ממדרגה ראשונה והאחריות לשיפור היא תמיד על המערכת. בנושא זה, אנחנו מרגישים שבגיל הרך ובמפגשים חל בשנה שהסתיימה שיפור משמעותי, ואנחנו מקווים שבשנה החדשה נצליח לקדם את הנושא גם במוסד ולהעמיק את השותפות במפגשים ובגיל הרך. קהילה בונה חינוך וחינוך בונה קהילה.

אין לנו ספק שחלק מההצלחה שלנו (קיבוץ גן שמואל) לצלוח את המשבר שפוקד את המערכת החינוך במדינה, ששיאו התחיל בתקופת הקורונה, נובע מהקשרים ההדוקים השורים בין הקהילה למערכת החינוך של הקיבוץ. למרות זאת, מדובר בקשרים שצריך לטפח ואסור לקחת אותם כמובנים מאליהם. זה מצריך עבודה ותשומת לב. אנחנו נפעל בשנה הקרובה ביתר שאת לחיזוק הקשרים של החינוך עם ועדת תרבות, הגיל השלישי, ענפי הקיבוץ, צוותי החגים, החממה למוזיקה, חברי קיבוץ שרוצים לתרום ולעזור וכל רעיון אחר שיצוץ בדרך.

בסה”כ אנחנו מסכמים את תשפ”ב כשנה טובה בהרבה מתשפ”א ולא רק בגלל שסבלנו פחות מהקורונה. למרות זאת יש עוד הרבה עבודה ואנחנו לא מושלמים:

בגיל הרך אנחנו רוצים לחזק את שפת המערכת על מנת ליצור רצף חינוכי אחיד עד כמה שניתן, רצף נכון ובריא שמתאים לגישה הפסיכו-פדגוגית.

במפגשים אנחנו רוצים להאריך את שעות הפעילות בפועל עד 16:00. המפגשים היום פתוחים עד 16:00 אבל אנחנו לא מצליחים להחזיק את כל הילדים עד השעה היעודה. משימה לא פשוטה שתצריך הרבה יצירתיות ומחשבה שלנו, ושיתוף פעולה של ההורים.

בנעורים היה הקיץ שיפור גדול בעבודת הנוער בענפי הקיבוץ, ואנחנו נצטרך לפעול על מנת שבשנת הלימודים המצב לא ידרדר ואפילו ישתפר. סיכמנו בנעורים ארבעה ימי היערכות אינטנסיביים ומוצלחים מאוד עם הצוות לשנה החדשה. אנחנו מעריכים ומקווים שנצליח גם בשנה הזו לעלות עוד מדרגה בכל הקשור למסרים החינוכיים שלנו ולפעילות באופן כללי.

תנועת השומר הצעיר נמצאת במשבר חריף, ולמרות שנרשם אצלנו שיפור מסוים בסיום השנה, אנחנו מאוד לא מרוצים ומודאגים לגבי השנה הקרובה. אנחנו נמצאים במו”מ עם התנועה במטרה לשפר עמדות מולם, ושוקלים את צעדינו לגבי ההמשך.

בהצלחה לכולם ולהתראות,

חובב

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן