מהנעשה בתנועה הקיבוצית | עדכון

חברי הקיבוץ העירוני תמוז מפעילים יחד עם תושבי בית שמש את עמותת המרכז לפיתוח קהילות שח”ף הפועלת בתחום הזהות היהודית, החינוך והרווחה. בין היתר, מפעילה העמותה פעוטון, מועדוניות לילדים בסיכון ומרכז למיצוי זכויות.

כיום הקהילה מונה עשרים ושניים מבוגרים בגילאי 63-46 . לחברי הקיבוץ נולדו כארבעים ילדים, חלקם כבר בגרו והם חיים מחוץ לקיבוץ.

מי שרוצה להכיר טוב יותר כיצד הם מתנהלים, מומלץ להרחיב את היריעה באתר קיבוץ תמוז.

יותר מכל הרשים אותי אופן קבלת ההחלטות בקהילה הקטנה: באספת הקיבוץ השבועית מתקיימים דיונים ובה מתקבלות ההחלטות. ההחלטות באספה לא מתקבלות בהצבעה. אם יש תחושה שהחברים חצויים בנושא מסוים, סימן שנדרשות עוד שיחות עד להגעה למצב שבו אנשים לא ירגישו ממורמרים שדעתם לא התקבלה.

בנוסף, ישנו צוות כלכלי שתפקידו לעקוב אחר המצב הפיננסי של הקיבוץ, לדווח ולהמליץ לאסיפת הקיבוץ. הניהול הכספי השוטף של הקיבוץ מנוהל בחצי משרה של אחת מחברות הקיבוץ. וזהו. השאיפה היא לשיחה ישירה בין החברים ללא תיווך של מוסדות או ועדות.

בנוסף לאספות, כמה פעמים בשנה החברים מתכנסים לסוף שבוע של שיחות על נושאים שונים. לפעמים יהיו אלה נושאים שנמצאים על סדר היום של הקיבוץ ונדרשות שיחות משמעותיות לפני קבלת החלטה, ולפעמים יהיו אלו נושאים שיש רצון לשוחח עליהם בלי קשר להחלטות שצריכות להתקבל. לדוגמה – ההתמודדות האישית עם הורים מזדקנים, בחינה ועדכון של האופן שבו חוגגים את החגים המשותפים, יחסי קיבוץ תמוז עם העיר בית שמש או בחינת היחס למושג “תיקון עולם”.

ייתכן שקיבוץ גן שמואל יקבל בעתיד פנייה ללוות קיבוצים עירוניים. אני חושב שזה יכול להיות מאוד מעניין. מלבד תרומתנו, אנחנו עשויים גם להיתרם מהליווי של קהילה קטנה בדמות הקהילה שפגשתי בקיבוץ תמוז.

חג שמח,

ארנון כץ

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן