קו הרכבת המזרחית | הודעה לציבור

<דפדפו ימינה ושמאלה בגלריה >

ניתן להגדיל את התצוגה בתנועת צביטה נפתחת


קו מסילת הרכבת המזרחית מתחיל צפונית לגן-שמואל ומגיע לנתב”ג לאורך התוואי של המסילה המזרחית המנדטורית.

התכנית המחודשת אושרה ברמה הארצית בשנת 2012, העבודות החלו בשנת 2019 וצפויות להסתיים בשנת 2026. כבר בעוד חודשים ספורים יפתח נתיב ראשון עבור רכבת משא לאמבר.

בתוואי הצמוד לגן-שמואל מוקמות בין 4 ל-6 מסילות שיהיו בעתיד מחושמלות. תדירות הרכבות תהיה גבוהה (עשרות רכבות ביום ובלילה).

על מנת למזער את מפגעי הרעש של הרכבת ולהסתיר את עמודי החישמול, מוקם לאורך המסילה קיר אקוסטי בגובה של כ-6-7 מ’ בדומה למקומות אחרים אשר קרובים למסילה.

בשטח הנותר בין הגדר של הקיבוץ לקיר לא יהיה מעבר לכלי רכב.

מעבר תת קרקעי מסודר לכלי רכב נמצא ליד לול רמית (שביל התפוזים).

תחנת נוסעים חדשה מוקמת בחדרה מזרח במיקום התחנה הישנה.

כל הניסיונות שלנו לשינויים בנראות של הקיר האקוסטי ובכלל זה חלקים שקופים לא התקבלו ע”י רשויות התכנון והביצוע של הפרויקט. הקיבוץ קיבל פיצוי כספי שחלקו יוכל לשמש בעתיד להקטנת מפגעי הרעש לדיירים הקרובים למסילה.

על מנת לעדן את הקיר האקוסטי, נגבש תוכנית מסודרת שתכלול פיתוח נוף וגינון לאורך הקיר. השטח הוא לא שלנו אלא של נתיבי ישראל, ולכן אנו עושים זאת בשלבים ובתכנון מסודר.

שבת שלום,

עודד ילין – מרכז המשק

שירי טבת – מנהלת תכנון ורישוי

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן