מעשים טובים | תלמה דאונוב


ראיון עם אנשי גן שמואל במרלו”ג


הגעתי לשיחה במרכז הלוגיסטי של התנועה הקיבוצית עם חגית קורן, שחר אלעד ואמציה חנני.

המרלו”ג הוא מקום ענק הנמצא בתוך מחסני ושטחי האריזה של גרנות, ונתרם על ידם לטובת התנועה הקיבוצית להקמת קבלה, מיון והפצת תרומות לנפגעי המלחמה.


כמה זמן המרכז קיים?


המרלו”ג הוקם כשבועיים לאחר אירועי השביעי באוקטובר.

ייסדו אותו עוזי שמש (מנכ”ל קרן חבצלת) ושיר גורן מהתק”צ (מנהלת מחלקת מעורבות בחברה). אליהם הצטרף יובל מור כמנהל הקמה ומרלו”ג.

מטרת המקום לסייע ולתמוך בצרכים שעלו עקב המלחמה בקיבוצי הדרום והצפון. הסיוע הוא קהילתי ופרטי.

בהתחלה עסקנו במתן מענה מהיר לצרכים שעלו מצד הקיבוצים והמפונים כמו: ציוד אישי, הנעלה, ביגוד וציוד חשמלי. בהמשך, התחלנו לסייע בפרויקטים שונים כמו פרויקט עזרה בציוד לגנים והחינוך החברתי במרכזי המפונים.

פרויקט נוסף שעסקנו בו- “פרויקט חזרה מהשבי” בו הכנו סט פריטים של ביגוד והנעלה לשבים והשבות משבי חמאס. מתוך הבנה שהם זקוקים ליכולת לקבל החלטות בעצמם. עסקנו בקבלת פרטים אישיים- מידות והעדפות של כל אחד, ובהתאם הכנו את התיקים עבורם. התיקים הועברו לשבים והשבות משבי החמאס בשיתוף פעילי התנועה הקיבוצית.

עוד פרויקט – “דובי מחפש חבר” דובים שהוכנו ונתרמו על ידי חברת “חמ”ל צעצועים”, הדובים נארזו והגיעו לגנים במרכזי המפונים ובהם נערכה פעילות מובנית ובה הדובי מוצא את החבר שלו- הילד מהגן. זו פעילות מרגשת שהילדים מאוד שמחו בה.


דברו קצת על התרומות והתורמים


כל המרכז בנוי על תרומות שחלקן מגיעות גם מקנדה, אוסטרליה ועוד.

המרכז עצמו היה כאמור למיון ואריזת ירקות, נתרם ע”י “גרנות”, סודר והותאם על ידי מתנדבים, וכמעט כולו נתרם על ידי חברות שונות.

לגבי התורמים ככלל, נפתחה קרן מיועדת בתנועה הקיבוצית לתרומות, ותרומות משמעותיות קיבלנו מחברות כמו: נייקי, חמ”ל צעצועים, SMART AID, שטראוס, ביטוח חקלאי ועוד.


אז ספרו לי מה תפקידו של כל אחד מכם? ועל מתנדבים נוספים מהקיבוץ שלוקחים חלק בעבודת המרכז.


שחר: אני אחראית על התפעול השוטף והפעלת קבוצות מתנדבים שמגיעות למרלו”ג. יש לנו הרבה מתנדבים מהקיבוץ: אמציה וישראל רפפורט כמלגזנים, ויש גם הרבה נהגים שמשנעים לאן שצריך: אמציה, עומר ערמון, אריה זומרפלד, שמעון זיו אור, אריה לנדסמן, עמוס גיל, חובב שלח, שלמה ייטב, מוטי פלדלייט, גיל כהן ומורדי חיימי. ישנם גם מתנדבים נוספים מהאזור כולו. חשוב לציין את אסף פרלמן שהיה בתחילת הפעילות של המרלו”ג ועזר בהקמתו.

חגית: אני מתכללת את הפניות שמגיעות למרלו”ג. חלקן הופכות לפרויקטים כללים ולחלקן ניתן מענה באופן מיידי. עצם השיחות עם הפונים מסייעת לי להבין את הצרכים ולעזור לסייע בצורה מיטבית.

אמציה: יום בשבוע אני מלגזן, בנוסף כשמתאפשר לי אני גם משנע לאן שצריך.


לסיום, ספרו לי מה אתם שומעים מהמפונים ואיך זה לכם לשמוע אותם?


מגיעות אלינו תודות מרגשות מאנשים שמקבלים את הציוד.

המקום נותן לנו משמעות רבה בתקופה מאתגרת זו, להיות בצד של עשייה למען האחר. אנחנו שמחים על האפשרות שלנו לעזור ולתת.


ולסיכום, לאחר השיחה, אני גאה בכל מי שבחר להתמקד בעשייה למען אחרים.

חשתי והתרשמתי שעושים עבודה מדהימה ואולי יהיו בעקבות הכתבה עוד אנשים שירצו להתנדב.

מאחלת לכולנו שנדע ימים שקטים וטובים יותר ושבת שלום,

תלמה דאונוב

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן