משולחן המזכירים | איריס ועילם


חברות וחברים שלום


ביום ראשון הקרוב (04.06) תתקיים שיחת קיבוץ שהנושא המרכזי שבה הוא הצעת המזכירות למעבר לקבורה במכפלות כפתרון לבעיית מקומות הקבורה בבית הקברות.

מול הצעה זו, מוגשת הסתייגות של שלמה בן-זאב הקוראת לדחות את יישום המעבר לקבורה במכפלות ב-5 שנים, ובתקופה זו לשנות את אופן הקבורה כך שבני-זוג ייקברו בצמידות, ושטחים שעד כה שימשו למעבר – יעברו תכנון מחדש והסבה לשטחי קבורה (רק בתוך השטח המיועד לקבורה בתב”ע).

לאורך השבועות האחרונים קיימנו עם שלמה מספר שיחות ופגישות במטרה להגיע להבנות. לאחר שלא צלחנו בכך, שלמה הוזמן למזכירות להשמיע את עמדתו. לאחר דיון בנושא, המזכירות דחתה באופן גורף את הצעתו של שלמה.

מצוקת מקומות הקבורה קיימת בכל רחבי המדינה.

מוסדות המדינה, כמו גם המועצה האזורית שלנו, קוראים לכל הישובים בהם מתקיימת קבורת-שדה (כפי שאנו קוברים היום), לעבור לקבורה במכפלות בהקדם האפשרי על-מנת לאפשר המשך קבורה בשטחי בתי-הקברות הקיימים לכמה שיותר זמן.

כיוון ששטח בית הקברות שלנו מוגדר בתב”ע וסיכוייו לגדול ולהתרחב אפסיים, עלינו לעשות כל שביכולתנו על-מנת לאפשר כמה שיותר שנים של קבורה פוטנציאלית.

על-כן, בקשתו של שלמה לדחות את יישום הקבורה במכפלות ב-5 שנים = אובדן של כ- 20-25 מקומות קבורה.

חשוב לנו להדגיש שאין כאן כל אידיאולוגיה או רצון לשינוי מאופן הקבורה הקיים המוביל את המזכירות בהחלטתה.

מדובר בהבנה פשוטה ששטח הקבורה מוגבל, וכי על המזכירות – כגוף האחראי על ניהול החיים בקיבוץ – חלה האחריות לאפשר תקופה ארוכה ככל שניתן להפעלת בית הקברות שלנו.

אנו קוראים לכל הציבור לתמוך בהצעת המזכירות ולאפשר מעבר לקבורה במכפלות כפי שכתוב בהצעתה החל מ-01.01.2024.

שבת שלום,

איריס ועילם

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן