משולחן המזכירים | איריס ועילם


חברות וחברים יקרים


ברצוננו לעדכנכם במספר נושאים שאנו עוסקים בהם בימים אלה:


תקנון קליטה, דמי קליטה וקליטה בזוגות


ביום שני הקרוב (27.5), תתקיים בבית אורי בשעה 20:30 שיחה פתוחה חשובה על ענייני קליטה.

באתר הקיבוץ, במקומי, במשרד של סנדרה ועל גבי לוחות המודעות נמצא כל חומר הרקע לקראת השיחה.

שני נושאים על הפרק:

קליטה בזוגות או באופן דיפרנציאלי – בנושא זה המזכירות לא הגיעה להסכמות רחבות וכיוון שהנושא מעורר גם מחלוקת ציבורית, הוא יגיע להכרעת הציבור. בשיחה נסביר את הנושא ונציג את הטיעונים של כל צד. חברים מוזמנים להביע את עמדתם ולנסות להשפיע על דעת הציבור לפני שהנושא יגיע לשיחת הקיבוץ ולקלפי.
דמי קליטה – בנושא זה המזכירות השקיעה מספר ישיבות ובחשיבה יצירתית מביאה הצעה המגשרת על הפערים שהיו בשנה שעברה. ההצעה היא תוצר של תהליך הסכמות רחבות שנעשה במזכירות והיא מאפשרת בחירה בין 2 מסלולים בתקופת הקליטה המשפיעים באופן משמעותי על דמי הקליטה.
מומלץ לקרוא את החומר (הוא לא רב ולא מסובך) ולהגיע לשיחה לשמוע ולהשמיע!


סמינר נקלטים


בימים אלה מתקיים בהפקת ועדת קליטה סמינר נקלטים. הסמינר מורכב מחמישה מפגשים בימים חמישי ושישי ומשתתפים כ- 20 נקלטים ובני/בנות זוגם.ן. במהלך המפגשים הנקלטים פוגשים את ממלאי התפקידים השונים, לומדים על המבנה הארגוני של הקיבוץ, איך הוא עובד מבחינה חברתית (ועדות, דמוקרטיה ישירה וכו’), מבנה המשק, המפעל, קרן מילואים ועוד. בנוסף, גם עוברים משחק חווייתי של תחרות ברחבי הקיבוץ דרכה לומדים קצת על ההיסטוריה והמבנים השונים וגם נפגשים עם חברים שבעזרת הקיבוץ הגשימו חלומות.

האווירה טובה והמפגש עם הנקלטים ממלא אותנו באנרגיות ובתקווה.

כל הכבוד לוועדת קליטה האלופה!!!


אירוח מפונים בשנה הבאה


נושא משמעותי הנוגע באוכלוסיית המפונים המתארחת אצלנו. כ- 40% מהם מתכננים לשוב הביתה בתחילת או במהלך הקיץ. כ- 60% מבקשים להישאר תקופה נוספת של מספר חודשים עד שנה על-מנת להתארגן על החיים שלהם מחדש. חלקם לא יכולים בכלל לחזור הביתה. המזכירות קיימה דיון ראשון בנושא אליו הוזמנו נציגי הדיור והחינוך. בתחילת הישיבה גם הוזמנו שלושה מתארחים לספר את הסיפור שלהם ואת הצרכים שלהם לשנה הבאה: יאיר פז מדפנה, הילה בליזובסקי מסער ודניאל כהן מאופקים. הרצון לסייע גדול ולצידו גם האתגרים של הקצאת דיור ומקומות בחינוך עבור הילדים. הדיון לא הסתיים ויימשך בתחילת שבוע הבא. אנו מקווים שתחושת המחויבות של כולנו והרצון לסייע תסייע לנו למצוא פתרונות עבור כל מי שמבקש להישאר.

מצורפים בהמשך דבריה המרגשים של שרון פרידמן מיד מרדכי – דברים שהוקראו בפתח הישיבה.


יש כמובן עוד נושאים רבים שאנו עסוקים בהם אבל נסתפק בכך הפעם.

שבת שלום,

איריס ועילם.

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן