משולחן משאבי אנוש | מורן יהלום

כחלק מפיתוח דור העתיד קיימנו סדנה לצעירי הקיבוץ לגבי כיווני קריירה אפשריים, תוך בחינת החוזקות של הצעיר למול דרישות והאפשרויות הקיימות בשוק העבודה. כל זאת, גם לטובת סיוע בבחירת מסלול לימודים נכון ומותאם לצעיר עצמו. הסדנה היתה מוצלחת ביותר, ורק חבל שלא היו עוד צעירים שהשתתפו ונהנו ממנה.

מתוך הרבה כבוד לא רק “לעתידי” אלא גם לקיים ולעבר, הצטרפתי לדינה גביש ורונית דה פאס בהובלת תהליך קהילתי רחב שעסק ועודנו עוסק בתהליכי פרישה מעבודה. האם, איך ומתי?… הובלנו תהליך ציבורי שכלל סדנה מוצלחת מאוד לפורשים מהעבודה, במהלכו הם עסקו במחשבות, רצונות וחששות שלהם סביב פרישה או הישארות בעבודה מעבר לגיל פנסיה. קיימנו גם יום עיון למנהלים בנושא חשוב, משמעותי ורגיש זה, בכדי ללמדם איך לגשת לסוגיה המורכבת עם עובדים שלהם הנמצאים בגילאים הרלוונטיים.

לצערי לאורך כול תקופת עבודתי בגן שמואל, נאלצתי לעסוק רבות בתחום רישום העבודה. מערכת המידע היתה ועדיין לא מדויקת ומעודכנת מספיק. הציבור לא מספיק זוכר לדווח, והצורך בעיסוק בדיווחי עבודה רחוק מלהיגמר. אין כל ספק שהמצב היום משופר לעין ערוך, אולם עדיין נדרשת עבודה רבה כדי להביא את המערכת למאה ה 21.

וכמובן שאסור לשכוח שלמעלה משנה וחצי עסקנו בקורונה…

למרות שזה היה מתחת למודעות הציבורית, תחום משאבי האנוש בארץ עבד במהלך משבר הקורונה קשה מאוד. וכך גם אנחנו כאן בקיבוץ – הוצאנו והחזרנו מחל”ת שכירים של הקיבוץ, וליווינו עובדי חוץ שיצאו וחזרו מחל”ת. עסקנו רבות בהפניית עובדים פנויים למשימות קורונה שונות כגון שמירה, בייביסיטר, משלוחים וכדומה. נאלצנו לעשות “משפטי שלמה” מי זכאי להיכנס למערכות החינוך ומי לא, משימה שהייתה קשה עבורי באופן אישי מאוד! ההכרה בכעס ובקשיים הקהילתיים שהנושא מעלה, יחד עם ההבנה לגבי המשמעויות הרגשיות והחינוכיות הנרחבות, עשו משימה זו לבלתי אפשרית עבורי בשלב מסוים. אמנם הקורונה עברה לשמחתנו, אבל אני מאמינה כי השאירה את רישומה אצלנו בדרכים שאינן תמיד מודעות לנו (ראה סעיף ראשון על חלק משינויים בשוק העבודה..).

אני רוצה לנצל הזדמנות זו ולהודות לכל שותפי לעבודה הנוכחיים והקודמים – למת”פים, למנהלים וכמובן לצוות מש”א המופלא, שאמנם השתנה חדשות לבקרים אבל כל הזמן כלל אנשים מצוינים, ובראשם מירב כהן שהייתה לי שותפה אמיתית וחברה.

תודה לכל קיבוץ גן שמואל, חברותיו וחבריו על הזכות לעבוד איתכם. הכרתי קהילה חזקה, נעימה, אוהבת, חמה ומפרגנת. מאחלת לכם שעל החלקים האלה תדעו איך לשמור.

מאחלת המון הצלחה לאלון קרל בתפקיד חשוב ומורכב זה!

מורן

שתפו :

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות
0
נשמע לשמוע את דעתך!x
דילוג לתוכן